| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| ÜS1301.1B2 | İletişim (Aydıntepe MYO) | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 | 
Önlisans
Türkçe
Sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kazandırmak amacıyla, kişiler arası ve kişi içi iletişim süreçlerini, iletişim çatışmalarını, problem çözme becerilerini kavratmak, kültür ve iletişim etkileşimini açıklamak, psiko-linguistik yapılar ve iletişim hakkında bilgi vermek ve onların empatik düşünme becerileri geliştirmektir.
Öğr. Gör. Recep ASLANOĞLU
| 1 | Öğrenciler, iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve ögelerini açıklarlar. | 
| 2 | Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir. | 
| 3 | Öğrenciler, öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabileceklerdir. | 
| 4 | Öğrenciler, iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir. | 
| 5 | Öğrenciler, veli iletişiminin önemi hakkında bilgi edineceklerdir. | 
| 6 | Bireysel iletişim kurmak. | 
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | 
|---|---|---|---|
| 1 | İletişimin tanımı ve temel bileşenleri | ||
| 2 | İletişim Modelleri | ||
| 3 | Etkili iletişim | ||
| 4 | Etkili iletişim | ||
| 5 | Etkili iletişimin engelleri | ||
| 6 | Konuşma ve dinleme | ||
| 7 | Konuşma ve dinleme | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Etkili iletişimde çatışma yönetimi | ||
| 10 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | ||
| 11 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | ||
| 12 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | ||
| 13 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | ||
| 14 | Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim | ||
| 15 | Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim | ||
| 16 | 
İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | 
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 62 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
| ÖÇ 1 | |||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | |||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | |||||||||||||||||
| ÖÇ 4 | |||||||||||||||||
| ÖÇ 5 | |||||||||||||||||
| ÖÇ 6 |