Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜS1301.1B2 | İletişim (Aydıntepe MYO) | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kazandırmak amacıyla, kişiler arası ve kişi içi iletişim süreçlerini, iletişim çatışmalarını, problem çözme becerilerini kavratmak, kültür ve iletişim etkileşimini açıklamak, psiko-linguistik yapılar ve iletişim hakkında bilgi vermek ve onların empatik düşünme becerileri geliştirmektir.
Öğr. Gör. Recep ASLANOĞLU
1 | Öğrenciler, iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve ögelerini açıklarlar. |
2 | Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir. |
3 | Öğrenciler, öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabileceklerdir. |
4 | Öğrenciler, iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir. |
5 | Öğrenciler, veli iletişiminin önemi hakkında bilgi edineceklerdir. |
6 | Bireysel iletişim kurmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı ve temel bileşenleri | ||
2 | İletişim Modelleri | ||
3 | Etkili iletişim | ||
4 | Etkili iletişim | ||
5 | Etkili iletişimin engelleri | ||
6 | Konuşma ve dinleme | ||
7 | Konuşma ve dinleme | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Etkili iletişimde çatışma yönetimi | ||
10 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | ||
11 | Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler | ||
12 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | ||
13 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | ||
14 | Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim | ||
15 | Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim | ||
16 |
İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 |