Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜS0502.2 | Metin İncelemesi/Roman ve Hikaye Teorisi (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi) | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Edebiyat sanatı ile edebiyat biliminin ne olduklarını ve farklarını öğretmek, edebî eserin ne olduğu ve nasıl teşekkül ettiğini göstermek, edebiyat teorisinin neden gerekli olduğunu ve ne olduğunu ifade etmek, edebiyatın diğer sosyal disiplinlerle nasıl bir ilişki içerisinde olduğuna temas etmek, edebî esere yaklaşım tarzlarını (eser/yazar/okur merkezli yaklaşımları) tanıtmak ve nihayet bu teorik bilgileri metin incelemelerinde uygulayabilmek.
1 | Edebî eserin sanat ve güzellik bakımından mahiyetini ayırt edebilme. |
2 | Edebiyat bilimi ile edebiyat sanatı farkından haberdar olabilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Sanat/güzellik ve edebiyat sanatı, edebî eser, edebiyatın fonksiyonu, edebiyat bilimi ve mahiyeti, edebiyat teorisi, edebiyat tarihi ve sosyolojisi, edebî eser inceleme metotları, şiir çözümleme metotları, eser/sanatçı/okur merkezli kuramlar ve örnek metin incelemeleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Güzel ve güzellik; insan ve sanat. | ||
2 | Sanatkâr, estetik, edebiyat ve diğer sanatlar. | ||
3 | Edebiyat nedir, edebî eser nedir, edebiyatın fonksiyonu. | ||
4 | Edebiyat bilimi. | ||
5 | Edebiyat teorisi nedir. | ||
6 | Edebiyat tarihi, edebiyat sosyolojisi. | ||
7 | Edebiyat biliminin kaynakları. | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Edebî eser inceleme yöntemleri. | ||
10 | Roman kavramı ve roman çözümleme yöntemleri. | ||
11 | Toplumu öne çıkaran kuramlar. | ||
12 | Sanatçıyı öne çıkaran kuramlar. | ||
13 | Eseri öne çıkaran kuramlar. | ||
14 | Okur merkezli kuramlar. | ||
15 | final |
Philip, Stevick. 1988. Roman Teorisi, Çev. Doç. Dr. Sevim Kantarcıoğlu, ss.396, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. R. Wellek-A. Warren. 1983. Edebiyat Biliminin Temelleri, Çev. Prof. Dr. Ahmet Edip Uysal, ss. 480, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.Roland Bourneur-Real Quellet. 1989. Roman Dünyası ve İncelemesi, Çev. Doç. Dr. Hüseyin Gümüş, ss. 209, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara. Berna M. 1988. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, ss. 296, Cem Yayınevi, İstanbul.İsmail Ç. 2008. Edebiyat Sanatı ve Bilimi, ss. 389, Akçağ Yayınları, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 |