GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MS1603.2B2 Halkla İlişkiler Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders halkla ilişkilerin hangi meseleleri içerdiğine dair genel bir bilgilendirme ile özel olarak halkla ilişkilerle ilgili gelişmeleri haftalık plan dâhilinde tartışmayı amaçlamaktadır.


Öğr. Gör Ahmet BAYAR


1 1 Halkla İlişkiler ve faaliyetlerini açıklar
2 2 Kurumsal imaj oluşturma ve sürdürmeyi açıklar
3 3-Kriz yönetimini açıklar
4 4-Medya planlama ve kamuoyu oluşturmayı açıklar

Birinci Öğretim


-


Öğrencilerin haftalık plan dahilinde kendilerine iletilen okuma parçalarını dersten önce okumaları beklenmektedir. Bunlar haricinde öğrencilerin halkla ilişkilerle ilgili kendi imkanlarıyla ulaşabilecekleri kitap ve kaynaklara da başvurmaları önerilmektedir. Kütüphanede halkla ilişkiler ve haftalık konu başlıklarıyla ilgili kitap, makale ve elektronik kaynakların öğrenciler tarafından incelenmesi beklenmektedir.


Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci, halkla ilişkiler modelleri, halka ilişkilerin örgütlenmesi, halka ilişkilerin hedef kitlesi, süreçleri, ortam ve araçları, uygulama alanları gibi başlıklara dair konular dersin kapsamı içindedir. Bunun yanında kurumsal iletişim, kriz yönetiminde halkla ilişkiler, sosyal sorumluluk, sponsorluk, lobicilik ve halkla ilişkilerde etik ve ahlaki tutumlar ayrıntılı olarak tartışılacaktır. Ders sonunda, öğrencilerin halkla ilişkiler ve süreçlerine ve konularına dair temel kavramlara aşina olmaları ve bu alanda ileri okumalar yapabilecekleri bir kavram dağarcığına sahip olmaları hedeflenmektedir. Dönem sonunda dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin özellikle halkla ilişkiler ve bu konunun günümüz dünyasındaki önemine dair fikir sahibi olmaları beklenmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma Genel Bilgilendirme
2 Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi ve Kapsamı
3 Halkla İlişkiler Modelleri
4 Halkla İlişkilerin Örgüt Yapısı
5 Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
6 Halkla İlişkiler Süreci
7 Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları
8 Ara sınav (VİZE)
9 Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları ve Sposorluk
10 Kriz Yönetiminde Halkla İlişkiler
11 Kurumsal İtibar Yönetimi
12 Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Etik ve Halkla İlişkiler
13 Lobicillik
14 Genel Değerlendirme
15 Final Sınavı

• Geçikli, F. (2017). Halkla İlişkiler. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. • KALENDER, A., PELTEKOĞLU, Z. F., BAYÇU, S., ERGÜVEN, M. S., YILMAZ, R. A., OKAY, A., & GÖZTAŞ, A. (2018). Halkla İlişkiler. Eskişehir: T.C Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları Fakültesi Yayınları NO: 1676.


TEORİK DERSLER


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 14 14
Rapor Sunma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 1 14 14
Performans 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 83

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek