Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MA111B2 | Ticari Matematik | Zorunlu Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, basit ticari faaliyetlerin matematiksel ifadesini anlamak ve yorumlamak.
Öğr. Gör. Adem IRMAK
1 | Ticari matematik işlemlerini kavrar. |
2 | Temel mukayese işlemlerini kavrar. |
3 | Kar ve zarar yorumu yapar. |
4 | Ticari işletmelere taban işlemleri hazırlar. |
5 | Faiz hesaplar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ticari matematik, kesirler, oran ve orantı, faiz ve iskonto, kâr hesapları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel Matematik İşlemleri | ||
2 | Oran, Orantı Hesapları | ||
3 | Oran, Orantı Hesapları (Örnek Problemler) | ||
4 | Yüzde Hesapları | ||
5 | Kâr-Zarar Hesapları | ||
6 | Yüzde ve Kâr Hesapları (Örnek Problemler) | ||
7 | Ortalama Hesapları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Aritmetik ve Tartılı Aritmetik Ortalama Hesapları (Örnek Problemler) | ||
10 | Faiz Hesapları (Basit Faiz, Bileşik Faiz) | ||
11 | Basit Faiz (Örnek Problemler) | ||
12 | İskonto Hesapları | ||
13 | Cari Hesaplar | ||
14 | Uygulama Örnekleri | ||
15 | Uygulama Örnekleri |
Hoca ders notları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 |