Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOJ210.1B2 | Perakende Lojistiği | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Öğrencinin, sektöre, pazara ve müşteri özelliklerine göre perakendeci işletmelerin sınıflandırılmasını, yer türlerini belirleyebilmesini, mağaza düzeni hakkında bilgi elde edebilmesini, kategori yönetiminin oluşturulmasına, ürün çeşitlendirme planlama sürecine, fiyatlandırma türlerine, iletişim yöntemleri ve bütçesinin belirlenmesine iletişim programının planlanmasına katkıda bulunmasını sağlayacaktır.
Öğr. Gör. Rüveyde PABUÇCU
1 | Öğrenciler, perakende işletmelerin günlük operasyonlarını anlarlar. |
2 | Öğrenciler, perakende sektöründe kullanılan teknolojileri anlar ve bu teknolojilerin işletme performansı üzerindeki etkilerini değerlendirirler. |
3 | Öğrenciler, perakende işletmeler için stratejik planlama süreçlerini anlar ve pazarlama, fiyatlandırma, marka yönetimi ve rekabet stratejileri gibi konuları içeren stratejik kararlar almayı öğrenirler. |
4 | Öğrenciler, perakende işletmelerin etik ilkelerine ve sosyal sorumluluklarına ilişkin konuları anlarlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve yer türlerini saptamak. Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve yer türlerini saptamak Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Perakende alanındaki işletmeleri sınıflandırmak. | ||
2 | Perakende alanındaki işletmelerin özelliklerini anlamak. | ||
3 | Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek | ||
4 | Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek | ||
5 | Perakende alanındaki işletmelerin finansal bilgileri hakkında bilgi edinmek. | ||
6 | Perakendeci işletmenin finansal bilgilerini elde etmek | ||
7 | Kategori yönetiminin oluşturulmasına katkıda bulunmak | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Perakende işletmelerinde ürün çeşitlendirme nasıl yapılır. | ||
10 | Ürün çeşitlendirme planlama sürecine katkıda bulunmak Perakende satın alma sistemlerini saptamak | ||
11 | Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak | ||
12 | Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak | ||
13 | Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak Perakendeci işletmenin iletişim yöntemleri ve bütçesini belirlemek | ||
14 | Perakendeci işletmenin iletişim yöntemleri ve bütçesini belirlemek Perakende iletişim programının planlanması konusunda katkı sağlamak | ||
15 | genel değerlendirme |
Perakende Yönetiminin Temelleri, Kamil AYDIN, Nobel Yayınları, İstanbul-2005.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 7 | 2 | 14 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 |