GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
LOJ210.1B2 Perakende Lojistiği Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans



Öğrencinin, sektöre, pazara ve müşteri özelliklerine göre perakendeci işletmelerin sınıflandırılmasını, yer türlerini belirleyebilmesini, mağaza düzeni hakkında bilgi elde edebilmesini, kategori yönetiminin oluşturulmasına, ürün çeşitlendirme planlama sürecine, fiyatlandırma türlerine, iletişim yöntemleri ve bütçesinin belirlenmesine iletişim programının planlanmasına katkıda bulunmasını sağlayacaktır.


Öğr. Gör. Rüveyde PABUÇCU


1 Öğrenciler, perakende işletmelerin günlük operasyonlarını anlarlar.
2 Öğrenciler, perakende sektöründe kullanılan teknolojileri anlar ve bu teknolojilerin işletme performansı üzerindeki etkilerini değerlendirirler.
3 Öğrenciler, perakende işletmeler için stratejik planlama süreçlerini anlar ve pazarlama, fiyatlandırma, marka yönetimi ve rekabet stratejileri gibi konuları içeren stratejik kararlar almayı öğrenirler.
4 Öğrenciler, perakende işletmelerin etik ilkelerine ve sosyal sorumluluklarına ilişkin konuları anlarlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve yer türlerini saptamak. Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve yer türlerini saptamak Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Perakende alanındaki işletmeleri sınıflandırmak.
2 Perakende alanındaki işletmelerin özelliklerini anlamak.
3 Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek
4 Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek
5 Perakende alanındaki işletmelerin finansal bilgileri hakkında bilgi edinmek.
6 Perakendeci işletmenin finansal bilgilerini elde etmek
7 Kategori yönetiminin oluşturulmasına katkıda bulunmak
8 ara sınav
9 Perakende işletmelerinde ürün çeşitlendirme nasıl yapılır.
10 Ürün çeşitlendirme planlama sürecine katkıda bulunmak Perakende satın alma sistemlerini saptamak
11 Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak
12 Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak
13 Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak Perakendeci işletmenin iletişim yöntemleri ve bütçesini belirlemek
14 Perakendeci işletmenin iletişim yöntemleri ve bütçesini belirlemek Perakende iletişim programının planlanması konusunda katkı sağlamak
15 genel değerlendirme

Perakende Yönetiminin Temelleri, Kamil AYDIN, Nobel Yayınları, İstanbul-2005.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Soru-Yanıt 20 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 25 1 25
Toplam İş Yükü (saat) 77

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 2 1 2 3 3 3 2 1
ÖÇ 2 3 3 2 1 2 2 4 3 2 1
ÖÇ 3 3 3 2 1 2 3 4 3 2 1
ÖÇ 4 3 3 2 1 2 1 4 3 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek