Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İP110B2 | Makro Ekonomi | Zorunlu Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere makro ekonomi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri öğreterek ekonomi okuryazarlığı kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi İlyas Kays İMAMOĞLU
1 | Makro Ekonomi ile ilgili temel kavramları tanıyabilme |
2 | Toplam Talep, Toplam Arz, Toplam Harcama ve Özdeşlikleri analiz edebilme |
3 | Milli Gelir ile ilgili kavramları tanıma, Milli Gelir Hesaplama yöntemlerini analiz edebilme |
4 | Para ve para sistemlerini analiz ederek, Merkez Bankası ve Para politikası araç ve uygulamalarını öğrenebilme |
5 | Enflasyon, çeşitleri ve enflasyonla mücadele yöntemlerini kavrayabilme |
6 | İstihdam ve İşsizlik politikalarını öğrenebilme |
7 | Dış ticaret politikası ve ödemeler bilançosunu analiz edebilme |
8 | Ekonomik büyüme, Kalkınma ve gelir dağılımı politikalarını analiz ederek, Türkiye ekonomisini değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Milli muhasebe sistemi, reel ve nominal GSMH, enflasyon ve işsizlik, makro iktisadın mikro temelleri, para politikası, dışa kapalı ve dışa açık basit Keynesyen modeller, dışa kapalı ve dışa açık IS-LM modelleri, toplam talep-toplam arz modeli, büyüme teorileri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Makro Ekonomi ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Toplam Talep, Toplam Arz, Toplam Harcama ve Özdeşlikler | ||
3 | Milli Gelir ile ilgili kavramlar ve Milli Gelir Hesaplama yöntemleri | ||
4 | Milli Gelir ile ilgili kavramlar ve Milli Gelir Hesaplama yöntemleri | ||
5 | Tasarruf/yatırım ile harcama ilişkileri | ||
6 | İstihdam ve İşsizlik politikaları | ||
7 | Enflasyon, çeşitleri ve enflasyonla mücadele yöntemleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Makro Ekonominin Doğuşu ve Gelişimine katkı sağlayan teoriler | ||
10 | Para ve para sistemleri | ||
11 | Milli Gelir denge seviyesi ve denge seviyesinin değişmesine yönelik politikalar | ||
12 | Milli Gelir denge seviyesi ve denge seviyesinin değişmesine yönelik politikalar | ||
13 | Uluslararası ekonomik ilişkiler | ||
14 | Uluslararası finansal ilişkiler | ||
15 | Ekonomik büyüme- Kalkınma ve gelir dağılımı politikaları |
Berber, M. ve Bocutoğlu, E. (2017). Makro İktisada Giriş. Ekin Yayınevi: Bursa.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 |
ÖÇ 8 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 |