Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İP114.2B2 | Halkla İlişkiler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Halkla İlişkiler dersinin amacı, öğrencilere iletişim becerilerini, stratejik düşünme yeteneklerini ve ilişki yönetimi becerilerini geliştirmek suretiyle kurumlar veya organizasyonlar ile çeşitli paydaşlar arasındaki etkili iletişimi yönetme becerisi kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Rüveyde PABUÇCU
1 | İletişim prensiplerini anlama, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirme ve etkili iletişim stratejilerini uygulama. |
2 | Stratejik halkla ilişkiler planları oluşturma, hedef kitleleri belirleme ve iletişim stratejileri geliştirme becerileri kazanma. |
3 | Basın bültenleri hazırlama, medya ilişkileri yönetme ve basınla ilişkileri etkin bir şekilde sürdürme yetenekleri geliştirme. |
4 | Marka kimliği oluşturma, marka yönetimi stratejileri belirleme ve marka iletişimi planlama konularında bilgi ve beceri edinme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, öğrencilere halkla ilişkilerin temel kavramlarını, yöntemlerini ve tekniklerini öğretirken aynı zamanda kamuoyu algısını yönlendirme, kriz iletişimi, marka yönetimi, medya ilişkileri, etik prensipler ve dijital halkla ilişkiler gibi konuları da kapsar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersle ve dersin içeriğiyle ilgili genel bilgi verilmesi. İletişim ve iletişim sürecinde halkla ilişkiler, iletişim süreçleri. | ||
2 | Halkla ilişkiler sürecinin temel işlevleri. | ||
3 | Genel amaçlar | ||
4 | Genel amaçlar | ||
5 | Halkla ilişler sürecinde kullanılan yöntemler ve süreçleri. | ||
6 | Kişilerarası iletişim , önemi ve tanımları. | ||
7 | Görev ve sorumluluklar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kişilerarası iletişim türleri ve engelleri, zorlukları. | ||
10 | Halkla ilişkilerde mesaj | ||
11 | Halkla ilişkilerde mesaj | ||
12 | Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreci. | ||
13 | Halkla ilişkilerde mesaj | ||
14 | İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma. | ||
15 | Genel Tekrar |
Halkla İlişkiler,Zeyyat SABUNCUOĞLU,Detay Yayıncılık,İstanbul-2012
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 1 | 2 |
Tartışma | 11 | 2 | 22 |
Soru-Yanıt | 11 | 2 | 22 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 1 | 3 |
Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |