| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TE105B3 | Yabancı Dil I | Zorunlu Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek
Öğr. Gör. Ömer YAĞIZEL
| 1 | 1. Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etme ve kullanabilme |
| 2 | 2. Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme |
| 3 | 3. Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme. |
| 4 | 4. Temel konularda diyaloglar oluşturabilme. |
| 5 | 5. Yeni kelimeler öğrenebilme. |
| 6 | 6. Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme. |
| 7 | 7. İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel gramer yapıları ile ilgili konu anlatımları ve öğrencilerin bu konularla alakalı okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirecek alıştırmalar
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Zamirler | Yok | Yok |
| 2 | Emir Cümleleri İngilizce Cümlelerde Öğe Dizilişi | Yok | Yok |
| 3 | To be - olmak | Yok | Yok |
| 4 | There is / There are Have got / Has Got | Yok | Yok |
| 5 | İsimler Sayılabilen / Sayılamayan Tekil ve Çoğul | Yok | Yok |
| 6 | Nicelik sıfatları Some / any / much / many / little / a litlle / few / a few | Yok | Yok |
| 7 | Nicelik Sıfatları Lots of / a lot of / several / a bit / how many? / how much? | Yok | Yok |
| 8 | Ara Sınav | Yok | Yok |
| 9 | Geniş Zaman | Yok | Yok |
| 10 | Geniş Zaman Sıklık Zarfları | Yok | Yok |
| 11 | Şimdiki Zaman | Yok | Yok |
| 12 | Geniş zaman ve Şimdiki Zaman’ın karşılaştırılmalı incelenmesi | Yok | Yok |
| 13 | Geçmiş zaman To be - olmak | Yok | Yok |
| 14 | Geçmiş zaman To do - yapmak | Yok | Yok |
| 15 | İşlenen zamanların tekrarı | Yok | Yok |
| 16 | Final Sınavı | Yok | Yok |
Ders Kitabı: English with Us, Ahmet Serkan TANRIÖVER, Hacer TERCANLI, Hayrettin KÖROĞLU, Selçuk YAZICI, Yılmaz YAZICİ Yardımcı Kitaplar: More Main Points, Serpil DAÇE
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 61 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
| ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
| ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
| ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
| ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |