GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÜS0502.2 Metin İncelemesi/Roman ve Hikaye Teorisi (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi) Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Edebiyat sanatı ile edebiyat biliminin ne olduklarını ve farklarını öğretmek, edebî eserin ne olduğu ve nasıl teşekkül ettiğini göstermek, edebiyat teorisinin neden gerekli olduğunu ve ne olduğunu ifade etmek, edebiyatın diğer sosyal disiplinlerle nasıl bir ilişki içerisinde olduğuna temas etmek, edebî esere yaklaşım tarzlarını (eser/yazar/okur merkezli yaklaşımları) tanıtmak ve nihayet bu teorik bilgileri metin incelemelerinde uygulayabilmek.



1 Edebî eserin sanat ve güzellik bakımından mahiyetini ayırt edebilme.
2 Edebiyat bilimi ile edebiyat sanatı farkından haberdar olabilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Sanat/güzellik ve edebiyat sanatı, edebî eser, edebiyatın fonksiyonu, edebiyat bilimi ve mahiyeti, edebiyat teorisi, edebiyat tarihi ve sosyolojisi, edebî eser inceleme metotları, şiir çözümleme metotları, eser/sanatçı/okur merkezli kuramlar ve örnek metin incelemeleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Güzel ve güzellik; insan ve sanat.
2 Sanatkâr, estetik, edebiyat ve diğer sanatlar.
3 Edebiyat nedir, edebî eser nedir, edebiyatın fonksiyonu.
4 Edebiyat bilimi.
5 Edebiyat teorisi nedir.
6 Edebiyat tarihi, edebiyat sosyolojisi.
7 Edebiyat biliminin kaynakları.
8 ara sınav
9 Edebî eser inceleme yöntemleri.
10 Roman kavramı ve roman çözümleme yöntemleri.
11 Toplumu öne çıkaran kuramlar.
12 Sanatçıyı öne çıkaran kuramlar.
13 Eseri öne çıkaran kuramlar.
14 Okur merkezli kuramlar.
15 final

Philip, Stevick. 1988. Roman Teorisi, Çev. Doç. Dr. Sevim Kantarcıoğlu, ss.396, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. R. Wellek-A. Warren. 1983. Edebiyat Biliminin Temelleri, Çev. Prof. Dr. Ahmet Edip Uysal, ss. 480, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.Roland Bourneur-Real Quellet. 1989. Roman Dünyası ve İncelemesi, Çev. Doç. Dr. Hüseyin Gümüş, ss. 209, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara. Berna M. 1988. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, ss. 296, Cem Yayınevi, İstanbul.İsmail Ç. 2008. Edebiyat Sanatı ve Bilimi, ss. 389, Akçağ Yayınları, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35
ÖÇ 1
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek