GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÜS0501.4 Türk Kültür Tarihi (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi) Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Türk kültürünü oluşturan bütün unsurların incelenmesi. Türk kültürü içerisinde yer alan önemli kurumları aktarabilme. Türk kültürünün sosyal, siyasi ve coğrafi şartlara göre tarih içerisinde nasıl bir seyir izlediğini tanımak. Türk tarihine ait olan kurumların tarihimizi içerisindeki önemini kavrama.


Dr. Öğr. Üyesi Fatih Mehmet EŞKİ


1 Kültür ve Medeniyet alanına ilişkin temel kavramları tanımlayabilme,
2 Kültürü oluşturan temel öğeleri açıklayabilme,
3 Türk kültürünün en önemi unsuru olan Türk dilini ve günümüze kadar getirilen edebiyatı tanıyabilme,
4 Türk örf adet ve gelenekleri tarihi süreçte geçirdiği değişiklikleri açıklayabilme,
5 Türk düşünce ve inancının tarihî süreçte geçirdiği değişiklikleri açıklayabilme,
6 Türk Kültürü'nü oluşturan kültür taşıyıcılarının farkında olabilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kültür ve Medeniyet kuramlarının tarihî süreçte kazandığı anlamlar çerçevesinde, Türk kültürüne ait özellikleri aktarabilmek, kültür sınıflandırmaları içinde Türk Kültürü'nün yerini anlatabilmek, Türk Kültürü'ne özgü kurumları işlevleri ve önemleri açısından değerlendirebilmek.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Konar-göçer bozkır kültürünün ortaya çıkmasında etkili olan faktörler,
2 Konar-Göçerlik ve Göçebelik,
3 Türk Kültürüyle çevre kültürler arasındaki benzerlik ve farklılıklar,
4 İslam Öncesi Dönemde Türklerde Devlet Anlayışı,
5 Türk Yazıtları,
6 Efsaneler,
7 Türklerde Devlet ve Halk ilişkileri,
8 Ara Sınav,
9 Bozkır Kültüründe Sosyal Yapı,
10 Bozkır Kültüründe Ekonomik Yapı
11 Türk Kültüründe Ailenin Yeri,
12 Türk Kültüründe Kadın,
13 Türk Hukuku,
14 Türklerin Mensup Olduğu Dinler,
15 Genel tekrar,
16 Yarıyıl Sonu Sınavı,

Bahattin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul 1988. Kaşgarlı Mahmud, Divanü Lûgat-it-Türk, I, II, III, (çev. B.Atalay), Ankara 1986. Yusuf Has Hacip Kutadgu Bilig, (çev, Resit Rahmeti Arat), Ankara 1994.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 14 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 8 16
Ev Ödevi 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 59

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek