Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
HBS210.6 |
Etkili ve Güzel Konuşma |
Seçmeli Ders Grubu |
2 |
4 |
4,00 |
Önlisans
Bu ders ile öğrencilerin;
düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları;
Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları;
hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri;
iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri;
iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.
1 |
İş yaşamında sözlü olarak kendini rahat ve etkili biçimde ifade edebilir. |
2 |
Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilir. |
3 |
Türkçe dilbilgisini doğru ve etkin kullanabilir. |
4 |
Sesini ve beden dilini etkili kullanabilir. |
5 |
Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artükülasyon, vurgu ve tonlama) uygulayabilir. |
6 |
Konuşmayla birlikte çabuk düşünebilme yeteneğini geliştirebilir. |
7 |
Konuşurken inandırıcı ve güven verici olma özelliklerini geliştirebilir. |
8 |
Konuşurken konuyu dağıtmadan söyleyeceklerini sıraya koyarak, neyi, nerede, ne biçimde ve ne kadar söyleyeceğini planlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi |
|
|
2 |
İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri |
|
|
3 |
Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları |
|
|
4 |
Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği |
|
|
5 |
Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon |
|
|
6 |
Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon) |
|
|
7 |
Ara sınav |
|
|
8 |
Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak |
|
|
9 |
Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili |
|
|
10 |
Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları |
|
|
11 |
Ödev Sunumları |
|
|
12 |
Ödev Sunumları |
|
|
13 |
Ödev Sunumları |
|
|
14 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Soru-Yanıt |
7 |
2 |
14 |
Beyin Fırtınası |
7 |
2 |
14 |
Bireysel Çalışma |
7 |
2 |
14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
7 |
2 |
14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
7 |
2 |
14 |
Sözlü Sınav |
7 |
2 |
14 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
116
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek