Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇKB111B | Çocuk ve Oyun | Zorunlu Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrenciye eğitimde oyun etkinliğini uygulamak yeterliliği kazandırmak.
Öğr. Gör. Zeynep ÖKTAY
1 | Oyun dağarcığını geliştirir. |
2 | Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinliklerini uygular. |
3 | Çocuğun gelişim seviyesine bağlı olarak uygun oyun aşamalarını uygulayabilecektir. |
4 | Özgün ve yaratıcı bir oyun tasarlayabilecektir. |
5 | Özel gereksinimli çocuklara yönelik oyunları uygulayabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Oyunun çocuğun gelişimine katkısı, oyun gelişim aşamaları, oyun çeşitleri, oyunun planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, oyun dağarcığı oluşturulması, oyunun gözlem amaçlı kullanılması, engelli çocuklarla oyun.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, oyun dağarcığını geliştirmek | ||
2 | Düşünürlerin oyun ve oyuncağa ilişkin görüşleri. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
3 | Eğitici oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencisine uygun eğitici oyuncak tasarlama. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak | |
4 | Eğitici oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencisine uygun eğitici oyuncak tasarlama. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
5 | Dolgu oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencileri için dolgu oyuncak tasarlamak. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
6 | Dolgu oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencileri için dolgu oyuncak tasarlamak. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
7 | Parmak oyunu nedir? Parmak oyunu dağarcığı oluşturmak. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
8 | Arasınav | ||
9 | Oyun kuramları. Klasik oyun kuramları. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
10 | Modern oyun kuramları | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
11 | Oyun etkinliklerini planlama ve materyal seçimi, | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
12 | Çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
13 | Gözlem yoluyla oyunları izleme ve değerlendirme, Kayıt tutma ve rapor hazırlama. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
14 | Özel eğitimde oyun etkinlikleri | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
15 | Türk kültüründe oyun ve oyuncak. | Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak. | |
16 | Final Sınavı |
ARAL N.1981.Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun.Ya-pa İstan Sun M. Seyrek H. 1991 Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. MEY Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 3 | 8 | 24 |
Alan Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |