GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇKB111B Çocuk ve Oyun Zorunlu Ders 1 1 5,00

Önlisans


Türkçe


Öğrenciye eğitimde oyun etkinliğini uygulamak yeterliliği kazandırmak.


Öğr. Gör. Zeynep ÖKTAY


1 Oyun dağarcığını geliştirir.
2 Çocuğun gelişimine uygun oyun etkinliklerini uygular.
3 Çocuğun gelişim seviyesine bağlı olarak uygun oyun aşamalarını uygulayabilecektir.
4 Özgün ve yaratıcı bir oyun tasarlayabilecektir.
5 Özel gereksinimli çocuklara yönelik oyunları uygulayabilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Oyunun çocuğun gelişimine katkısı, oyun gelişim aşamaları, oyun çeşitleri, oyunun planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, oyun dağarcığı oluşturulması, oyunun gözlem amaçlı kullanılması, engelli çocuklarla oyun.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, oyun dağarcığını geliştirmek
2 Düşünürlerin oyun ve oyuncağa ilişkin görüşleri. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
3 Eğitici oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencisine uygun eğitici oyuncak tasarlama. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak
4 Eğitici oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencisine uygun eğitici oyuncak tasarlama. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
5 Dolgu oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencileri için dolgu oyuncak tasarlamak. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
6 Dolgu oyuncak nedir? Okul öncesi öğrencileri için dolgu oyuncak tasarlamak. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
7 Parmak oyunu nedir? Parmak oyunu dağarcığı oluşturmak. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
8 Arasınav
9 Oyun kuramları. Klasik oyun kuramları. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
10 Modern oyun kuramları Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
11 Oyun etkinliklerini planlama ve materyal seçimi, Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
12 Çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
13 Gözlem yoluyla oyunları izleme ve değerlendirme, Kayıt tutma ve rapor hazırlama. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
14 Özel eğitimde oyun etkinlikleri Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
15 Türk kültüründe oyun ve oyuncak. Atölyede okul öncesi öğrencileri için oyun etkinliği planlamak.
16 Final Sınavı

ARAL N.1981.Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun.Ya-pa İstan Sun M. Seyrek H. 1991 Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. MEY Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 3 8 24
Alan Çalışması 3 6 18
Bireysel Çalışma 5 6 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 8 16
Toplam İş Yükü (saat) 140

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 2 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 2 2 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 3 2 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 4 2 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 5 2 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek