GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇKB110B Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim Zorunlu Ders 1 2 6,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, özel gereksinimliliğine neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı gelişen çocukların tanıtılması, özel eğitim alanında uygulanan bireysel eğitim programlarının incelenmesi, Türkiye’deki özel eğitim hizmetlerinin ve sosyal hizmet uygulamalarının incelenmesi


Öğr. Gör. Nihal ÖZDEMİR


1 Türkiye’deki özel eğitim sistemini bilir
2 Bireyselleştirilmiş eğitim programını tanır
3 Özel eğitime ihtiyacı olan çocuğu tanımlar, özel ilgiye gereksinimi olduğunu bilir
4 Çocuklarda farklı nedenlerle görülen farklı gelişimsel özellikleri tanımlayabilecek,

Birinci Öğretim


Yok.


Yok.


Bu ders kapsamında, çocuklarda farklı gelişimsel özellikler, otizm spektrum bozuklukları, zihinsel engel, özgül öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu gibi çeşitli nedenlerle farklı gelişimsel özellikleri olan bu çocukların psikososyal özellikleri, davranış sorunları, eğitimsel gereksinimleri, özel bakım gereksinimlerine, okul öncesi eğitimde ve okulda karşılaştıkları sorunlar, okul ortamında sosyal kabullerinin sağlanmasına ilişkin konular yer almaktadır


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derste kullanılacak kaynakların tanıtılması ve özel eğitimin tarihi gelişimi konusuna giriş
2 Özel eğitimin tarihi gelişimi ve bazı tanımlar
3 Özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi, okulda karşılaşılan sorunlar
4 Zihinsel engeli olan çocuklar ve eğitimleri
5 Dil ve konuşma bozukluğu olan ve eğitimleri
6 İşitme yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri
7 Fiziksel yetersizliği / süreğen hastalığı olan ve eğitimleri
8 Arasınav (vize) haftası
9 Görme yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri
10 Duygu davranış bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri
11 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar ve eğitimi
12 Otizm, otizm spektrum bozuklukları ve eğitimleri;
13 Çoklu yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri
14 Üstün yetenekli çocuklar; bireyselleştirilmiş eğitim programı
15 Aile Eğitimi
16 Yıl sonu (Final) sınavı haftası

1. Necate Baykoç, K. (2019). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimi. Erzurum : Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını ISBN: 978-625-7931-22-9 2. Çakıroğlu, O. (2019). Özel Eğitim I. Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını. Erişim Tarihi: 18.09.2021 https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Tartışma 9 4 36
Soru-Yanıt 9 4 36
Örnek Vaka İncelemesi 5 4 20
Bireysel Çalışma 5 4 20
Okuma 5 4 20
Toplam İş Yükü (saat) 190

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 2 5 3 1 3 1 1 1 3 2 4
ÖÇ 3 2 3 2 3 4 1 1 2 2 1 2
ÖÇ 4 3 3 2 3 5 2 1 1 2 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek