Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇKB201B | Çocuk Hakları ve Hukuku | Zorunlu Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Genel olarak hak temelli yaklaşıma sahip birey yetişmesi. Alanda çalışmaya başlayan meslek çalışanının çocuklara yönelik hak ihlali veya hak mahrumiyeti ile karşılaştığında neyi nasıl yapması gerektiği konusunda bilgi sahibi olmasının sağlanması. Bununla tüm sorunlara hak temelli bir bakış açısı ile yaklaşılmasının sağlanması.
Öğr. Gör. Sultan Melek DEMİR
1 | Hak kaybı durumunda başvuracağı mekanizmaları bilir. |
2 | Öğrenci karşılaştığı olaylarda çocuğun menfaatlerini korumayı bilir. |
3 | Genel olarak karşılaştığı her olayda hak temelli bir yaklaşım gösterir. |
4 | Çocuk istismarına yönelik vakalarda çocuğa nasıl ve kimlerden destek alması gerektiğini öğrenir. |
5 | Çocuk haklarının hukuktaki tanımını öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Bu ders; Genel olarak hukuka yönelik bilgilendirme ve Çocuk Hukuku temel metinleri hakkında genel bilgilendirme, Hukuk ta Çocuğun Tanımı ve Genel Yaklaşım, Çocuk Haklarına ait temel ilkeler ,Çocuk Haklarına ait temel ilkeler, Anne babanın çocuk üzerindeki velayet hakkı ve mevzuat ve Çocuk Hakları doğrultusunda getirilen sınırlamalar, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi tarafından tanınan Haklar İsim Vatandaşlık ve Ana Babasını Bilme Hakkı Kimliğin korunması Hakkı Ana babası ile yaşama Hakkı, Düşünce Din ve Vicdan özgürlüğü, Dernek Kurma Hakkı ve Özel Yaşama Saygı Hakkı, Bilgiye erişim ve devletin Anne babaya yardım etmedeki sorumlulukları, Çocuğun Her türlü şiddetten korunma hakkı Çocuk İhmal ve İstismarı, Çocuk İhmal ve İstismarı ve Koruyucu Destekleyici tedbirler, Sağlık Hakkı ve ilgili haklar, Eğitim Hakkı, Değerlendirme; konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak hukuka yönelik bilgilendirme ve Çocuk Hukuku temel metinleri hakkında genel bilgilendirme | ||
2 | Hukuk ta Çocuğun Tanımı ve Genel Yaklaşım | ||
3 | Çocuk Haklarına ait temel ilkeler | ||
4 | Çocuk Haklarına ait temel ilkeler | ||
5 | Anne babanın çocuk üzerindeki velayet hakkı ve mevzuat ve Çocuk Hakları doğrultusunda getirilen sınırlamalar | ||
6 | Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi tarafından tanınan Haklar İsim Vatandaşlık ve Ana Babasınnı Bilme Hakkı Kimliğin korunması Hakkı Ana babası ile yaşama Hakkı | ||
7 | Düşünce Din ve Vicdan özgürlüğü | ||
8 | Arasınav (vize) haftası | ||
9 | Dernek Kurma Hakkı ve Özel Yaşama Saygı Hakkı | ||
10 | Bilgiye erişim ve devletin Anne babaya yardım etmedeki sorumlulukları | ||
11 | Çocuğun Her türlü şiddetten korunma hakkı Çocuk İhmal ve İstismarı | ||
12 | Çocuk İhmal ve İstismarı ve Koruyucu Destekleyici tedbirler | ||
13 | Sağlık Hakkı ve ilgili haklar | ||
14 | Eğitim Hakkı | ||
15 | Dersin genel olarak değerlendirilmesi. | ||
16 | Yıl sonu sınavı |
B. M. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, Çocuk Koruma Kanunu,ülke mevzuatında çocuğa yönelik ilgili yasalar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 9 | 2 | 18 |
Soru-Yanıt | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 |