GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇKB206B Çocuk İhmali ve İstismarı Zorunlu Ders 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencilerin çocuk istismarını anlamasını, istismara uğramış çocukları fark etmesini, gerekli terapötik yardım ve hukuksal sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Sultan Melek DEMİR


1 Öğrenciler, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları bilir.
2 Evrensel çocuk hakları sözleşmesinin içeriğini öğrenir.
3 Ülkemizde çocuk haklarını koruyan yasaları bilir.
4 İstismar ve ihmale uğramış çocukla kurulan terapötik ilişkide dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenir.
5 İstismar durumu ile karşılaştığında izlemesi gereken yolu ve yasal yükümlülüklerini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuk istismarı ve ihmaliyle ilgili temel kavramlar
2 Çocuğun temel ve onu yetişkinden ayıran özellikleri
3 Evrensel çocuk hakları
4 İhmal ve istismar türleri- Duygusal istismar
5 İhmal ve istismar türleri-Fiziksel istismar
6 İhmal ve istismar türleri-Cinsel istismar
7 İstismara ve ihmale uğrayan çocuğu tanıma
8 Arasınav (vize) haftası
9 Çocuk istismarı ve ihmaliyle karşılaşan psikolojik danışmanın yasal yükümlülükleri ve izlemesi gereken adımlar
10 İstismara ve ihmale uğrayan çocukla ilk görüşme
11 İstismar ve ihmale uğrayan çocuğa terapötik yardım süreci
12 Çocuk ihmali ve istismarına karşı koruyucu önlemler
13 Çocuk izlem merkezleri
14 Genel tekrar
15 Genel Tekrar
16 Yıl sonu sınavı

Derman, O. (Ed.) (2014). Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım: Temel bilgiler. Ankara: Akademisyen. Gürhan, N. (2015). Her yönüyle çocuk istismarı ve ihmali: Sağlık-yasa-eğitim ve aile boyutu. Ankara: Nobel Tıp.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 5 2 10
Soru-Yanıt 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 2 4
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 68

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 1 3 2 1 3 1 1 3 3 2 3
ÖÇ 2 1 3 2 2 3 1 1 3 3 2 3
ÖÇ 3 1 3 2 1 3 1 1 3 3 2 3
ÖÇ 4 1 3 2 2 3 1 1 3 3 2 3
ÖÇ 5 1 3 2 1 3 1 1 3 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek