Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇKB206B | Çocuk İhmali ve İstismarı | Zorunlu Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilerin çocuk istismarını anlamasını, istismara uğramış çocukları fark etmesini, gerekli terapötik yardım ve hukuksal sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Sultan Melek DEMİR
1 | Öğrenciler, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları bilir. |
2 | Evrensel çocuk hakları sözleşmesinin içeriğini öğrenir. |
3 | Ülkemizde çocuk haklarını koruyan yasaları bilir. |
4 | İstismar ve ihmale uğramış çocukla kurulan terapötik ilişkide dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenir. |
5 | İstismar durumu ile karşılaştığında izlemesi gereken yolu ve yasal yükümlülüklerini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk istismarı ve ihmaliyle ilgili temel kavramlar | ||
2 | Çocuğun temel ve onu yetişkinden ayıran özellikleri | ||
3 | Evrensel çocuk hakları | ||
4 | İhmal ve istismar türleri- Duygusal istismar | ||
5 | İhmal ve istismar türleri-Fiziksel istismar | ||
6 | İhmal ve istismar türleri-Cinsel istismar | ||
7 | İstismara ve ihmale uğrayan çocuğu tanıma | ||
8 | Arasınav (vize) haftası | ||
9 | Çocuk istismarı ve ihmaliyle karşılaşan psikolojik danışmanın yasal yükümlülükleri ve izlemesi gereken adımlar | ||
10 | İstismara ve ihmale uğrayan çocukla ilk görüşme | ||
11 | İstismar ve ihmale uğrayan çocuğa terapötik yardım süreci | ||
12 | Çocuk ihmali ve istismarına karşı koruyucu önlemler | ||
13 | Çocuk izlem merkezleri | ||
14 | Genel tekrar | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Yıl sonu sınavı |
Derman, O. (Ed.) (2014). Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım: Temel bilgiler. Ankara: Akademisyen. Gürhan, N. (2015). Her yönüyle çocuk istismarı ve ihmali: Sağlık-yasa-eğitim ve aile boyutu. Ankara: Nobel Tıp.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |