GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÇKBSTJB Staj Zorunlu Ders 2 4 5,00

Önlisans



Bu dersin amacı, öğrencinin kurumsal derslerde aldığı bilgilerini eğitsel danışmanının rehberliğinde ilgili sosyal hizmet kurumlarında uygulayarak mesleki deneyim kazanmasını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Sultan Melek DEMİR


1 Kuramsal derslerde öğrendiği bilgilerin uygulamasını yaparak mesleki deneyim kazanacaktır.
2 Mesleği gereği çalışabileceği kurumları tanıyabilecek, ilgili mevzuata göre işleyiş biçimlerini kavrayabilecektir.
3 Uygulama sırasında mesleği açısından kişisel özelliklerinin farkına vararak olumlu yanlarını güçlendirebilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında öğrenciler meslekleriyle ilgili kurumları tanıyarak, mesleğin gerektirdiği özelliklerini güçlendirerek mesleki deneyim kazanabilecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Uygulama yaptığı kurumu, kurumun verdiği hizmetleri tanıma
2 Uygulama yaptığı kurumun işleyişini ve ilgili mevzuatı tanıma
3 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma
4 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
5 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
6 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
7 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
8 Ara Sınav
9 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
10 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
11 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
12 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
13 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma
14 Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
15 Uygulamanın, yapılan çalışmalar ve ilgili raporlar çerçevesinde eğitsel danışman ile birlikte değerlendirilmesi.
16 Final Sınavı

1. Akyüz, E. (2010). Çocuk Hukuku, Çocukların Hakları ve Korunması. Ankara: Pegem. 2. Şenocak, H. (2005). “Korunmaya Muhtaç Çocuklar: İstanbul Yetiştirme Yurtları Üzerine Bir Alan Araştırması”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 3. Şimşek, Z. ve diğer, (2008). “Kurum Bakımındaki Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Duygusal Sorunların Epidemiyolojisi; Ulusal Örneklemde Karşılaştırmalı Bir Araştırma” Türk Psikiyatri Dergisi, (19) 3, 235-246. 4. Şimşek, Z. ve Erol, N. (2008). “Korunma Gereksinimi Olan Çocuklar; Kurum Bakımı ve Koruyucu Aile Sistemi”, Koruyucu Aile, Evlat Edinme Hizmetleri ve Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XX. Sempozyum Sunumları, 15-16 Şubat 2007, (Ed.: Neşe Erol), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.129-167. 5. Taştekil, S. (1989). Korunmaya Muhtaç Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmetler Koruyucu Aile Bakımı- İzmir Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 6. Yılmaz, G. (2006). “Yetiştirme Yurdu ve Yuvalarda Yaşayan Çocuklar”, Pediatrik Bilimler, (2), 2, 103-108. 7. Yörükoğlu, A. (2004). “Koruma Altındaki Çocuklar ve Hakları”, Koruma Altındaki Çocuklar, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XVII. Sempozyum Sunumları, 23-25 Şubat 2004, (Ed.: Rana Uslu), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.3-8. 8. 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu, 15.07.2005 tarih ve 25876 sayılı Resmi Gazete. 9. Ekşi, A. (2004). “Koruma Altında Çocuklar: Dünyada Beş Kıt’anın Çeşitli Ülkelerinden Örnekler”, Koruma Altındaki Çocuklar, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XVII. Sempozyum Sunumları, 23-25 Şubat 2004, (Ed.: Rana Uslu), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.9-24. 10. Elmacı, D. (2010). “Günümüzün Yetim Kalan Kuruluşları: Yetiştirme Yurtları” Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (8) 4, 949-970. 11. Kocaoğlu, F. (2010). Çocuk ve Aile Sorunları Kapsamında, 13-18 Yaş Grubu Çocukların Bakım Modellerinin Karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Zorunlu


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Bireysel Çalışma 30 4 120
Rapor 30 1 30
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 2 4 4 4 4 1 1 3 4 4 4
ÖÇ 2 2 4 4 4 4 1 1 3 4 4 4
ÖÇ 3 2 4 4 4 4 1 1 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek