Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇKBSTJB | Staj | Zorunlu Ders | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, öğrencinin kurumsal derslerde aldığı bilgilerini eğitsel danışmanının rehberliğinde ilgili sosyal hizmet kurumlarında uygulayarak mesleki deneyim kazanmasını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Sultan Melek DEMİR
1 | Kuramsal derslerde öğrendiği bilgilerin uygulamasını yaparak mesleki deneyim kazanacaktır. |
2 | Mesleği gereği çalışabileceği kurumları tanıyabilecek, ilgili mevzuata göre işleyiş biçimlerini kavrayabilecektir. |
3 | Uygulama sırasında mesleği açısından kişisel özelliklerinin farkına vararak olumlu yanlarını güçlendirebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında öğrenciler meslekleriyle ilgili kurumları tanıyarak, mesleğin gerektirdiği özelliklerini güçlendirerek mesleki deneyim kazanabilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Uygulama yaptığı kurumu, kurumun verdiği hizmetleri tanıma | ||
2 | Uygulama yaptığı kurumun işleyişini ve ilgili mevzuatı tanıma | ||
3 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma | ||
4 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | ||
5 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | ||
6 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | ||
7 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | ||
10 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | ||
11 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | ||
12 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | ||
13 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma | ||
14 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | ||
15 | Uygulamanın, yapılan çalışmalar ve ilgili raporlar çerçevesinde eğitsel danışman ile birlikte değerlendirilmesi. | ||
16 | Final Sınavı |
1. Akyüz, E. (2010). Çocuk Hukuku, Çocukların Hakları ve Korunması. Ankara: Pegem. 2. Şenocak, H. (2005). “Korunmaya Muhtaç Çocuklar: İstanbul Yetiştirme Yurtları Üzerine Bir Alan Araştırması”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 3. Şimşek, Z. ve diğer, (2008). “Kurum Bakımındaki Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Duygusal Sorunların Epidemiyolojisi; Ulusal Örneklemde Karşılaştırmalı Bir Araştırma” Türk Psikiyatri Dergisi, (19) 3, 235-246. 4. Şimşek, Z. ve Erol, N. (2008). “Korunma Gereksinimi Olan Çocuklar; Kurum Bakımı ve Koruyucu Aile Sistemi”, Koruyucu Aile, Evlat Edinme Hizmetleri ve Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XX. Sempozyum Sunumları, 15-16 Şubat 2007, (Ed.: Neşe Erol), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.129-167. 5. Taştekil, S. (1989). Korunmaya Muhtaç Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmetler Koruyucu Aile Bakımı- İzmir Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 6. Yılmaz, G. (2006). “Yetiştirme Yurdu ve Yuvalarda Yaşayan Çocuklar”, Pediatrik Bilimler, (2), 2, 103-108. 7. Yörükoğlu, A. (2004). “Koruma Altındaki Çocuklar ve Hakları”, Koruma Altındaki Çocuklar, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XVII. Sempozyum Sunumları, 23-25 Şubat 2004, (Ed.: Rana Uslu), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.3-8. 8. 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu, 15.07.2005 tarih ve 25876 sayılı Resmi Gazete. 9. Ekşi, A. (2004). “Koruma Altında Çocuklar: Dünyada Beş Kıt’anın Çeşitli Ülkelerinden Örnekler”, Koruma Altındaki Çocuklar, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XVII. Sempozyum Sunumları, 23-25 Şubat 2004, (Ed.: Rana Uslu), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.9-24. 10. Elmacı, D. (2010). “Günümüzün Yetim Kalan Kuruluşları: Yetiştirme Yurtları” Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (8) 4, 949-970. 11. Kocaoğlu, F. (2010). Çocuk ve Aile Sorunları Kapsamında, 13-18 Yaş Grubu Çocukların Bakım Modellerinin Karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Zorunlu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Bireysel Çalışma | 30 | 4 | 120 |
Rapor | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |