Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MS1201.1B2 | Etkili ve Güzel Konuşma | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Türkçe''nin etkili ve güzel konuşulması amaçlanmaktadır.
Öğr.Gör. Merve Çarkıt
1 | Öğrencinin sözlü olarak kendini rahat ve etkili bir şekilde ifade etmesi |
2 | Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek adına doğru nefes alma tekniklerini, artikülasyon, vurgu, tonlama tekniklerini öğrenmek ve uygulayabilmek. |
3 | Öğrencinin sesi ve beden dilini kullanarak etkili bir sözlü iletişim becerisi kazanması |
4 | Topluluk karşısında hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapabilmesi |
5 | Öğrencinin bir konu hakkında konuşma gerçekleştirirken, konuyu giriş gelişme sonuç olarak planlayabilmesi, mantık sıralamasına göre konuşmanın sınırlarını belirlemesi ve kolay anlaşılır halde getirmesi |
6 | Konuşmanın inandırıcı, güven verici, ilgi çekici, bilgi verici ve dinleyici temelli olmasının sağlanması |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişim kavramı, süreci, etkin iletişimin temel özellikleri, iletişim türleri, iletişimde işitmek ve algılamanın önemi, iletişim engelleri, empati kavramı, beden dilinin iletişimdeki rolü vb. konulara yönelik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. İletişim kavramını ve önemini öğrenmek, etkin iletişimin sağlanması için gerekli koşulları öğrenmek sağlık sektöründe iletişimin önemini kavramak beden dilini ve iletişime etkisini öğrenmek, empati kavramını ve etkilerini kavramak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sözlü iletişim, ses aletlerimiz ve solunum | ||
2 | Ses aletlerimiz ve solunum, dinleme, hazırlıksız konuşma | ||
3 | Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması | ||
4 | Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması | ||
5 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması | ||
6 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması | ||
7 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Vurgu- Tonlama | ||
10 | Vurgu- Tonlama | ||
11 | Hazırlıklı Konuşma | ||
12 | Beden Dili | ||
13 | Söyleyiş Kuralları, konuşma kusurları | ||
14 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması | ||
15 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması |
MIKNATIS KONUŞMACILAR, ADİL MAVİŞ, AKİS YAYINLARI
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |