Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MS1201.1B2 | Etkili ve Güzel Konuşma | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Türkçe''nin etkili ve güzel konuşulması amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Merve Çarkıt
1 | Öğrencinin sözlü olarak kendini rahat ve etkili bir şekilde ifade etmesi |
2 | Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek adına doğru nefes alma tekniklerini, artikülasyon, vurgu, tonlama tekniklerini öğrenmek ve uygulayabilmek. |
3 | Öğrencinin sesi ve beden dilini kullanarak etkili bir sözlü iletişim becerisi kazanması |
4 | Topluluk karşısında hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapabilmesi |
5 | Öğrencinin bir konu hakkında konuşma gerçekleştirirken, konuyu giriş gelişme sonuç olarak planlayabilmesi, mantık sıralamasına göre konuşmanın sınırlarını belirlemesi ve kolay anlaşılır halde getirmesi |
6 | Konuşmanın inandırıcı, güven verici, ilgi çekici, bilgi verici ve dinleyici temelli olmasının sağlanması |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sözlü iletişim, ses aletlerimiz ve solunum Ses aletlerimiz ve solunum, dinleme, hazırlıksız konuşma Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması 5- Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması 6- Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması 7- Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması 8- Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması 9- Midterm exam 10- Vurgu- Tonlama 11- Vurgu- Tonlama 12- Hazırlıklı Konuşma 13- Beden Dili 14- Söyleyiş Kuralları, konuşma kusurları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sözlü iletişim, ses aletlerimiz ve solunum | ||
2 | Ses aletlerimiz ve solunum, dinleme, hazırlıksız konuşma | ||
3 | Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması | ||
4 | Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması | ||
5 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması | ||
6 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması | ||
7 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Vurgu- Tonlama | ||
10 | Vurgu- Tonlama | ||
11 | Hazırlıklı Konuşma | ||
12 | Beden Dili | ||
13 | Söyleyiş Kuralları, konuşma kusurları | ||
14 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması | ||
15 | Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması |
MIKNATIS KONUŞMACILAR, ADİL MAVİŞ, AKİS YAYINLARI
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |