GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TD211.1B Araştırma Yöntem ve Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Bilimsel araştırmaların süreç ve teknikleri konusunda bilgilendirme ve uygulamalar ile bu alanda beceri kazandırmadır


Öğr. Gör. Hamit Emre KIZIL


1 Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir,
2 Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar,
3 Literatür tarama ve inceleme yol ve yöntemlerini bilir,
4 Araştırma konusunu belirlemek için gerekli olan kaynakları kullanır,
5 Araştırmada amaç, değişken, araştırma sorusu ya da hipotez oluşturmada temel ilkeleri kavrar,
6 Araştırma yaklaşımlarına göre araştırma tasarım türlerini açıklar,
7 Temel örnekleme yaklaşımlarını ve yöntemlerini bilir,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilimin tanımı, nitelikleri ve yöntemi; bilimsel araştırma ve aşamaları; konu seçmek, sınırlandırmak ve araştırma önerisi hazırlamak; veri toplanması; yurtiçi ve yurtdışı yayınlara ulaşma, araştırma raporunun hazırlanması, bir bilimsel çalışmanın düzeni yazımı ve topluluk önünde sunulması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, yürütümü, program
2 Bilimin tanımı, nitelikleri ve yönetimi
3 Bilimsel araştırma ve aşamaları
4 Konu seçmek, sınırlandırmak ve araştırma önerisi hazırlamak
5 Veri toplanması
6 Araştırma raporunun hazırlanması
7 Araştırma raporlarında içerik, bölümler
8 Ara sınavı
9 Araştırma raporlarında dipnot, şekil, çizelge
10 Araştırma raporunun yazılması
11 Araştırma raporunun yazılması
12 Seminer / öğrenci sunumları
13 Seminer / öğrenci sunumları
14 Seminer / öğrenci sunumları
15 Seminer / öğrenci sunumları

##İbrahim Armağan, Bilimsel Yöntem (DEÜ) Yöntem Bilim,1983. ##İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983. ##Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, 2000. ##Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayınlanır, TÜBİTA, 2000. ##E. P. Beiley, P. A. Powell, J. M. Shuttleworth, Bilimsel Makaleleri Hazırlama Ve Yazım Tekniği, Birsen Yayınevi, 1994. ##Türkkaya Aböv, Bilimsel Araştırma El Kitabı, Savaş Yayınları, 1982. ##Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. ##J. Borzun, H. F. Graff, Modern Araştırmacı, TÜBİTAK, 1999. ##P. B. Medawar, Genç Bilim Adamına Öğütler, TÜBİTAK, 1999. ##Ural Armay, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Der Yayını, 1998. ##Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayını, 1983. ## B. Russell, Modern Bilimin Oluşumu TÜBİTAK, 2000.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 1 2 2 2 1 1 2 2 2 2 2 2 3 2
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 2 3 3 2 3 2 2 2 2
ÖÇ 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 3 2 3 3 3 3
ÖÇ 4 2 3 3 2 3 2 2 3 3 2 3 2 2 2 2
ÖÇ 5 3 2 3 3 2 3 3 2 2 3 2 3 3 3 3
ÖÇ 6 3 3 3 3 3 2 2 3 3 2 3 2 2 2 2
ÖÇ 7 3 2 2 2 2 3 3 2 2 3 2 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek