Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜS12.01 | Ruh Sağlığı Okuryazarlığı (Sağlık Hizmetleri MYO) | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu kursun temel amacı, genç yetişkin bireylerin ruh sağlığı konusundaki temel bilgi düzeyini artırmak ve sağlıklı ruhsal alışkanlıkları geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Katılımcılar, kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak temel ruh sağlığı konularında bilgi sahibi olacak ve bu bilgileri günlük yaşamlarında kullanabilecekler. Ayrıca katılımcılar ruh sağlığı açısından normal anormal davranışlar arasındaki ayrımı daha iyi anlayarak çevrelerindeki ruh sağlığı açısından hassas bireyleri farketme ve temel anlamda destekleme ve yönlendirme becerilerine sahip olacaklardır.
Öğr. Gör. Ahmet Ali ÇELİK
1 | Ruh sağlığına dair temel kavramları bilir |
2 | Ruhsal sorunların nedenleri ve sonuçlarına dair genel bilgileri sahip olur. |
3 | Ruh sağlığı iyi olan ve bozukluğu olan kişilerin temel özelliklerini ayırt eder. |
4 | Ruhsal sorunlarla ilgili tedavi yolları ve yöntemleri hakkında genel bilgiye sahip olur |
Birinci Öğretim
Koşul yok
--
Ruh Sağlığı Nedir? Ruh Sağlığı Okur yazarlığı neden gereklidir? Ruh Sağlığı Sorunları ve Etiketlenme, Ruh Sağlığı ve Ruhsal bozukluğun belirtileri, Ruh Sağlığını Etkileyen Olumlu/Olumsuz Yaşam Olayları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Ruh Sağlığı Nedir? Ruh Sağlığı Okur yazarlığı neden gereklidir? | -- | -- |
2 | 2. Ruh Sağlığı Sorunları ve Etiketlenme | ||
3 | 3. Ruh Sağlığı Sorunları ve Doğru bilinen yanlışlar | ||
4 | 4. Ruh Sağlığı ve Ruhsal bozukluğun belirtileri | ||
5 | 5. Ruhsal bozukluklarla ilgili temel kavramlar | ||
6 | 6. Temel Ruh Sağlığı İlkeleri | ||
7 | 7. Ruh Sağlığı problemlerinin türleri ve çeşitliliği | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | 8. Ruh Sağlığına Yönelik Psikoloji Yaklaşımları | ||
10 | 9. Ruh Sağlığını Etkileyen Olumlu/Olumsuz etkileyen yaşam Olayları | ||
11 | 10.Ruh Sağlığı ve Çocukluk | ||
12 | 11. Ruhsal Bozukluğu olan bireylere yönelik yaklaşım ve iletişim | ||
13 | 12. Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Tedavi ve Önleyici müdahale türleri | ||
14 | 13. Pozitif Ruh Sağlığı ve Hastalık temelli yaklaşım | ||
15 | 14. Savunma Mekanizmaları | ||
16 | Final Sınavı |
Psikososyal Yönüyle Ruh Sağlığı ve Davranış Bozuklukları, Aydın ANKAY, Nobel Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 55 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 |