Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TL111B2 | Genel Biyoloji | Zorunlu Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Tıbbi laboratuvarda görev alacak personelin ihtiyacı olan biyoloji bilgisinin temel düzeyde öğretimi amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Başak TOĞAR
1 | Biyoloji bilimi ve alt dalları hakkında bilgi sahibidir. |
2 | Hücre kimyasında rol alan yaşamsal molekülleri tanımlayabilir. |
3 | Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin yapı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. |
4 | Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini tanımlayabilir. |
5 | Canlıları sınıflandırabilir. |
6 | Canlıların çevreleriyle olan ilişkilerini tanımlayabilir. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Biyoloji biliminin tarihçesi (Biyoloji biliminde rol alan bilim adamları, Biyoloji biliminin alt dalları, Bilimsel yöntem basamakları, Kimyasal bağlar (Kovalent bağlar, iyonik bağlar, hidrojen bağları), Canlılardaki inorganik moleküller (Su, asitler, bazlar, tuzlar) organik moleküller (karbonhidratlar, lipitler, proteinler, nükleik asitler, enzimler, vitaminler) ve Hücre, Hücre zarı, Hücre zarında madde alış verişi, Hücre iskeleti elemanları, Hücre döngüsü (Mitoz bölünme-Mayoz bölünme), Canlıların sınıflandırılması (Bakteriler, arkeler, ökaryotlar) Virüsler, Ekosistem
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Ders içeriğinin tanıtılması, Dersin yürütülmesi, dersin değerlendirilmesi, derse devam durumu, ders beklentisi hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Biyoloji Biliminin Tarihçesi, Biyoloji Biliminde Rol Alan Bilim Adamları, Canlıların Ortak Özellikleri, Biyoloji Biliminin Alt Dalları, Bilimsel Yöntem Basamakları | ||
3 | Kimyasal bağlar, İnorganik Moleküller | ||
4 | Organik moleküller (Karbonhidratlar, Lipitler, Proteinler) | ||
5 | Organik moleküller (Nükleik asitler, Enzimler, Vitaminler) | ||
6 | Prokaryotik Hücre, Ökaryot Hücre, Ökaryotik Hücre Organelleri | ||
7 | Hücre Zarının Yapısı, Hücre İskelet Elemanları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Hücre Zarında Madde Alışverişi (Difüzyon, Osmoz, Kolaylaştırılmış Difüzyon) | ||
10 | Hücre Zarında Madde Alışverişi (Aktif Taşıma) | ||
11 | Hücre Döngüsü (Mitoz Bölünme-Mayoz Bölünme) | ||
12 | Canlıların Sınıflandırılması (Bakteriler, Arkeler) | ||
13 | Canlıların Sınıflandırılması (Mantarlar, Bitkiler, Hayvanlar) | ||
14 | Virüsler | ||
15 | Ekosistem |
1. Reece Wasserman, Urry Minosky, Chain Jackson. Campbell Biyoloji, Palme Yayıncılık, 2018 2. Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, 2018 3.Genel Biyoloji Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 157 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |