Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÇG208B.3 | Sanat ve Yaratıcılık | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin süreç odaklı deneyimler yolu ile sanat öğretim ilkelerini, yöntemlerini ve malzemelerini keşfetmelerini sağlamaktır.Bu ders sayesinde öğrenciler sanat, hareket, müzik, dil, bilim, matematik ve sosyal etkinlik alanları ile ilgili planlamalar ve sunumlar hazırlayacaklardır.Tüm bunları hazırlarken amaç, yaratıcı düşünmeyi destekleyerek uygun zamanı, kaynakları ve materyalleri kullanmaktır
Öğr. Gör. Ceren ARI ARAT
1 | Yaratıcı sürecin tanımını yapabilecek, çocuk gelişiminde ve büyümesinde rol oynayan yaratıcılığı tanımlayabileceklerdir |
2 | Öğrenciler yaratıcı sanatların gelişim aşamalarını belirleyebilecektir. |
3 | Yaratıcılığın desteklenmesinde öğretmenin rolünü analiz edilmesini ve yaratıcı çevrenin ve yaratıcı sanatların yardımı ile yaratıcılıkla ilgili terimleri tanımlamalarını sağlayabileceklerdir. |
4 | Öğrenciler çocuk merkezli yaratıcı etkinlikler hazırlayıp uygulayabileceklerdir. |
5 | Sanat etkinliklerini çocukların gelişim düzeyleri ile ilişkili olarak değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yaratıcılık ve sanat, Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler, Resim, Müzik, Heykel etkinliği ve uygulama, Sanatsal ve kültürel gezi programı.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılık ve sanat | ||
2 | Yaratıcılık ve sanat | ||
3 | Sanat Eğitimi | ||
4 | Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler | ||
5 | Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönetimi (ÇASEY) | ||
6 | Resim etkinliği. Yaratıcılığı geliştirici resim etkinliğini uygulama | ||
7 | Resim etkinliğini değerlendirme | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Müzik etkinliği. Yaratıcılığı geliştirici müzik etkinliğini uygulama | ||
10 | Sanatsal ve kültürel gezi programı | ||
11 | Sanatsal ve kültürel gezi programını uygulama | ||
12 | Heykel etkinliği. Heykel etkinliğini uygulama | ||
13 | Heykel etkinliğini uygulama | ||
14 | Boyama Çalışmaları | ||
15 | Genel Tekrar |
Fox, J. E. & Wadsworth, R. S. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, Nobel.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 5 | 50 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |