GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÇG114B.3 Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek.


Öğr. Gör. Ahmet Ali ÇELİK


1 Okul öncesi eğitimde çocukları tanımanın amaç ve öneminin farkına varma.
2 Çocukları tanımada kullanılan yöntemleri bilme.
3 Çocukların bilinmesi gereken özelliklerini kavrama
4 Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilme.
5 Çocukları tanımanın eğitim açısından yararlarının farkına varma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bireysel eğitim programını tanımak, çocuklar için bireysel öğretim programı hazırlamak, böp'e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamada öğretmenlere yardımcı olmak, böp'e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak, öğretmenle iş birliği yapmak, akademik gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş – Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2 Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler
3 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
4 Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
5 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği
6 Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri
7 Gözlemsel teknikler
8 Ara Sınav
9 Görüşme tekniği
10 Çocuklara yönelik Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler
11 Olay incelemesi tekniği
12 Çocukları tanımaya yönelik testler.
13 Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması
14 Genel değerlendirme
15 Çocuk Resimlerini Değerlendirme

Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara. GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul. Yavuzer, Haluk. 1992. Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 83

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 3 4 3 4 2 3 2 3 5
ÖÇ 2 1 3 2 3 2 3 2 1 3
ÖÇ 3 2 2 3 1 2 2 2 2 3
ÖÇ 4 2 2 3 1 2 3 3 3 3
ÖÇ 5 1 4 3 3 2 2 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek