Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÇG114B.3 | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek.
Öğr. Gör. Ahmet Ali ÇELİK
1 | Okul öncesi eğitimde çocukları tanımanın amaç ve öneminin farkına varma. |
2 | Çocukları tanımada kullanılan yöntemleri bilme. |
3 | Çocukların bilinmesi gereken özelliklerini kavrama |
4 | Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilme. |
5 | Çocukları tanımanın eğitim açısından yararlarının farkına varma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bireysel eğitim programını tanımak, çocuklar için bireysel öğretim programı hazırlamak, böp'e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamada öğretmenlere yardımcı olmak, böp'e uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak, öğretmenle iş birliği yapmak, akademik gelişim etkinliğini planlamaya destek olmak
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş – Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı | ||
2 | Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler | ||
3 | Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği | ||
4 | Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler | ||
5 | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği | ||
6 | Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri | ||
7 | Gözlemsel teknikler | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Görüşme tekniği | ||
10 | Çocuklara yönelik Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler | ||
11 | Olay incelemesi tekniği | ||
12 | Çocukları tanımaya yönelik testler. | ||
13 | Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması | ||
14 | Genel değerlendirme | ||
15 | Çocuk Resimlerini Değerlendirme |
Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara. GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul. Yavuzer, Haluk. 1992. Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 83 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |