Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÇG209B.2 | Erken Çocukluk Döneminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Dünya’da ve okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve program modellerinin incelenmesi ve milli programla karşılaştırmalar yapmak
Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR
1 | Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini açıklar |
2 | Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini karşılaştırır |
3 | Öğrenciler Türkiye’de uygulanan modelleri ve kurumların özelliklerini diğer ülkelerdeki modellerin ve kurumların özellikleriyle karşılaştırır |
4 | Öğrenciler dünyadaki farklı okul öncesi eğitim modellerini kullanılarak küçük çaplı bir program dizayn ederler |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okul öncesi eğitim programının temel esasları; okul öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların kısaca gözden geçirilmesi; yaygın okul öncesi eğitim programlarının kısaca gözden geçirilmesi: High Scope, Montessori, Bank Street, High Scope,Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start; Avrupa, Uzak Doğu, Asya ve Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim programları ve özellikleri, Türkiye’de okul öncesi eğitim.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | ||
2 | Okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların gözden geçirme: Piaget, Vygotsky, Froebel, Gardner, Dewey | ||
3 | Yaygın okul öncesi eğitim programlarını kısaca gözden geçirme: Davranışçı Yaklaşım, Tema-odaklı Yaklaşım, Gelişime Uygun Uygulama, High Scope, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start | ||
4 | Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim | ||
5 | Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim | ||
6 | Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim | ||
7 | Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim | ||
10 | Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim | ||
11 | Güney Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim | ||
12 | Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller | ||
13 | Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller | ||
14 | Proje sunumları | ||
15 | Proje sunumları |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 25 | 1 | 25 |
Soru-Yanıt | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 |