GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÇG209B.2 Erken Çocukluk Döneminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Dünya’da ve okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve program modellerinin incelenmesi ve milli programla karşılaştırmalar yapmak


Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR


1 Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini açıklar
2 Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini karşılaştırır
3 Öğrenciler Türkiye’de uygulanan modelleri ve kurumların özelliklerini diğer ülkelerdeki modellerin ve kurumların özellikleriyle karşılaştırır
4 Öğrenciler dünyadaki farklı okul öncesi eğitim modellerini kullanılarak küçük çaplı bir program dizayn ederler

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Okul öncesi eğitim programının temel esasları; okul öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların kısaca gözden geçirilmesi; yaygın okul öncesi eğitim programlarının kısaca gözden geçirilmesi: High Scope, Montessori, Bank Street, High Scope,Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start; Avrupa, Uzak Doğu, Asya ve Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim programları ve özellikleri, Türkiye’de okul öncesi eğitim.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı
2 Okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların gözden geçirme: Piaget, Vygotsky, Froebel, Gardner, Dewey
3 Yaygın okul öncesi eğitim programlarını kısaca gözden geçirme: Davranışçı Yaklaşım, Tema-odaklı Yaklaşım, Gelişime Uygun Uygulama, High Scope, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start
4 Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim
5 Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim
6 Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim
7 Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim
8 Ara sınav
9 Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim
10 Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim
11 Güney Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim
12 Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller
13 Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller
14 Proje sunumları
15 Proje sunumları

-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 25 1 25
Soru-Yanıt 14 5 70
Bireysel Çalışma 25 1 25
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 3 2 1 1 2 1 1 1 4
ÖÇ 2 3 1 1 1 1 1 2 1 4
ÖÇ 3 3 1 1 1 2 1 1 1 4
ÖÇ 4 3 2 2 4 3 1 2 1 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek