GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MS1206.2B Kaynaştırma Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Öğrencilerin kaynaştırma eğitimi hakkında bilgi sahibi olabilmeleri, Kaynaştırma uygulamalarının temellerini kavrayabilmeleri, Sınıf ortamında farklı gelişim gösteren ve ya her hangi bir engelden etkilenmiş çocukların bireysel özelliklerine göre ortak bir eğitim uygulaması hazırlayabilmelerini sağlamaktır.



1 Kaynaştırma öğrencisini tanıyacaktır
2 Kaynaştırma eğitiminin uygulanmasında öğretim tekniklerini kullanabilecektir
3 Kaynaştırma eğitimini uygulamada sınıf öğretmenine destek olabilecektir
4 Kaynaştırma öğrencisinin gereksinimlerine uygun materyal hazırlayabilecektir.
5 Sınıfta bulunan normal gelişim gösteren çocuklara engelli akranları ile ilgili iletişim becerisini ve farkındalıklarını arttırabilecektir.


Yok


Yok


Kaynaştırma eğitimini tanımak, Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri, Kaynaştırma eğitimini uygulayan okullar, Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama, Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 A-KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ 1- Kaynaştırma eğitimi a-Tanımı b-Amaçları c-Kaynaştırma ilkeleri 2- Kaynaştırma eğitiminin ülkemizdeki ve dünyadaki gelişim süreci
2 3- Kaynaştırma eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar 4- Kaynaştırma Eğitiminde Görev Alan Personel ve Özellikleri 5- Kaynaştırma Eğitiminde Ekip Çalışmasının Önemi 6- Kaynaştırma Eğitiminin Yararları
3 1- Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişim özellikleri a- Psikomotor gelişim özellikleri b-Bilişsel gelişim özellikleri d- Dil ve iletişim gelişim özellikleri e- Sosyal ve duygusal gelişim özellikleri f- Özbakım ve günlük yaşam beceri özellikleri
4 2- Kaynaştırma öğrencisini eğitim ortamına yerleştirme süreci a-tıbbi tanılama b- Eğitsel tanılama
5 c- İlgili kuruma yerleştirme d- İzleme ve değerlendirme
6 C-KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİ UYGULAYAN OKULLAR 1-Okul öncesinde kaynaştırma eğitimi 2-İlköğretimde kaynaştırma eğitimi 3-Ortaöğretimde kaynaştırma eğitimi 4-Yükseköğretimde kaynaştırma eğitimi
7 A-KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN ÖZEL GEREKSİNİMLERİNE UYGUN ÖĞRENME ORTAMINI HAZIRLAMA 1-Kaynaştırma eğitimi için aileleri hazırlamada öğretmene yardımcı olma 2-Kaynaştırma eğitimi alan özel gereksinimli çocuğu sınıfa hazırlamada öğretmene yardımcı olma 3- Normal gelişim gösteren çocukları kaynaştırma eğitimine hazırlamada öğretmene yardımcı olma 4-Kaynaştırma eğitimini alan çocuk için uygun öğrenme ortamı düzenlemede öğretmene yardımcı olma
8 ARA SINAV
9 B-KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE BELİRLENEN ETKİNLİĞİ UYGULAMA 1-Öğretim sürecini hazırlamada öğretmene yardımcı olma
10 1-Öğretim sürecini hazırlamada öğretmene yardımcı olma
11 2-Fiziksel ortamı hazırlamada öğretmene yardımcı olma
12 3-Öğretim esnasında öğretim kayıtlarının tutulmasında öğretmene yardımcı olma
13 4-Etkinliği değerlendirmede kayıt formu kullanma
14 4-Etkinliği değerlendirmede kayıt formu kullanma
15
16



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Bireysel Çalışma 30 1 30
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek