Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MS1208.2B | Etkili ve Güzel Konuşma | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dilimizi tanıyıp, etkili bir şekilde konuşmak ve iletişimde konuşmanın önemini kavratmaktır
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER
1 | Doğru nefes alarak sesleri etkili çıkarabilir |
2 | Harflerin söyleniş özelliklerini kavrayarak doğru telaffuzun önemini bilir. |
3 | Vurgu ve durakları doğru kullanabilir. |
4 | Topluluk önünde hazırlıksız olarak 10 dakikalık konuşma yapabilir. |
5 | Beden dilini doğru kullanabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Derste doğru nefes alma teknikleri ile ilgili alıştırmalar yapılarak, seslerin doğru telaffuzu konuşulacak, durak ve vurgulamanın önemi üzerine durulacaktır. Ayrıca iletişimde kullanılan dilin önemi tartışılacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Etkili ve güzel konuşmanın hayattaki önemi | ||
2 | Doğru nefes almanın önemi ve doğru nefes alma egzersizleri | ||
3 | Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanmasının keşfedilmesi | ||
4 | Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanmasının keşfedilmesi | ||
5 | Ünlülerin söylenişlerindeki farklılıklar (düz, yuvarlak ünlülerin farkları) | ||
6 | Ünsüzlerin seslendirilmesinde dikkat edilmesi gereken sorunlu harfler ( s, z, r, t ) ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları . | ||
7 | Hazırlıksız konuşma etkinliği | ||
8 | Vize | ||
9 | Vurgunun tanımı ve doğru vurgunun cümledeki öneminin irdelenmesi | ||
10 | Hecede, cümlede ve anlamda vurgu | ||
11 | Durak yapmanın önemi ve durak yapma kuralları | ||
12 | Dilimizde sıklıkla yanlış kullanılan kelimeler ve anlamları | ||
13 | Topluluk önünde konuşma yaparken dikkat edilecek hususlar; ön hazırlık, beden dili, zaman yönetimi, kişisel bakım.. | ||
14 | Film izleme ve film analizi etkinliği |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. ÖZDEM, Y.(2003); Konuşma Sanatı, Diksiyon: Kariyer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 |