Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÇG102B2.1 | Erken Çocuklukta Fen ve Matematik Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için doğa matematik ve fen etkinliklerinin önemini kavratma, doğa matematik ve fen öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR
1 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemini kavrar. |
2 | Fen ve matematik alanlarına yönelik etkinlik uygulamalarını öğrenir. |
3 | Fen öğretimine yönelik farklı öğretim yöntem teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Erken çocukluk eğitiminde doğa matematik ve fen etkinliklerinin hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri, fen ve matematik etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve matematik etkinliklerinin yeri ve önemini açıklar. | ||
2 | Fen ve matematikle ilgili kavramların oluşumunu örneklendirir. | ||
3 | Fen etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan etkileri tartışılır. | ||
4 | Matematik etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan etkileri tartışılır. | ||
5 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri. | ||
6 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri planlama örnekleri görür. | ||
7 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri planlama örnekleri oluşturur. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler, müzik, türkçe, oyun, dil, fen ve doğa, hikaye, kavram haritası, görsel sanat eğitimi. | ||
10 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları, sınıflandırma, eşleştirme, karşılaştırma, sıralama, sayı kavramı. | ||
11 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları, işlem kavramı, geometrik şekiller, uzaysal algı, ölçme, grafikler. | ||
12 | Temel matematik kavramlarını kullanarak etkinlikler hazırlama. | ||
13 | Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi. | ||
14 | Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi. | ||
15 | Final Sınavı. |
Sunum slaytları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Problem Çözümü | 1 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Beyin Fırtınası | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 4 | 16 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 91 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 2 |