GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SM105B Yabancı Dil I Zorunlu Ders 1 1 2,00

Önlisans


İngilizce


İngilizce ve ilgili kavramlar, Temel dil bilgisi yapılarını öğrenme ve kullanma. Yazılı ve sözlü olarak başlangıç seviyesinde iletişim kurma ve bunun için gereken kelime dağarcığının oluşturulması. Konuşulan yabancı dili anlamaya çalışma. Hedef yabancı dilde temel seviyede kendini ifade edebilme.


Öğr. Gör. Muhammed ATMACA Öğr. Gör. Ömer YAĞIZEL Öğr. Gör. Sertakul DURĞUT


1 Dönem sonunda öğrenciler kendileri, aileleri, meslekleri ve günlük hayatları hakkında konuşabilecek
2 Günlük hayatta karşılaşabilecekleri durumlarda iletişim kurabilecek
3 Kendi yetenek ve becerilerinden söz edebilecek
4 Geçmişe ait durumları ve eylemleri ifade edebilecek
5 Duygularını ifade edebilecek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Başlangıç düzeyinde okuma, okuduğunu anlama alıştırmaları: başlığı tahmin etme, metni tarayarak eksik cümleyi bulma, doğru- yanlış cümleler, özet cümlesi yazma, açık uçlu soruları cevaplandırma Temel yazma biçimleri konusunda bilgilendirici çalışmalar Kitaba ilişkin dinleme aktivitelerinde doğru/yanlış cümleleri bulma, çoktan seçmeli soruları yanıtlama, not alma alıştırmaları Dilbilgisi ve sözcük bilgisi çalışmaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Zamirler
2 Am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları
3 İyelik eki ‘s kullanımı
4 Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.)
5 Geniş Zaman (birinci bölüm)
6 İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman (ikinci bölüm)
7 Genel Tekrar
8 Arasınav
9 “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb.
10 Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those
11 “Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları
12 -ebilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular
13 Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...?
14 Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri
15 Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri: was, were

• Öndeş, N.S., (2007). English Grammar Inside and Out, ELS Yayıncılık, Second Edition, Istanbul. • Üçüncü, S., (2011). First Touch: Grammar Coursebook For Universities, Murathan Yayınevi, Trabzon. • Aydın, K. (ed.), (2009). English With Us: An Integrated Coursebook, Ataturk University School of Foreign Languages, Erzurum. • Çelik, Y., (2011). Deciphering English For Turkish Learners: Grammar Book, Kurmay Kitap Yayın, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 59

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek