Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SM106B | Yabancı Dil II | Zorunlu Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek.
Öğr.Gör.Sertakul DURGUT
1 | Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler. |
2 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler. |
3 | Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler. |
4 | Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler. |
5 | Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste öğrencilerin seviyelerine uygun dil, yapı ve okuma-yazma, dinleme, konuşma becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Geçmiş Zaman ikinci bölüm olumsuzlar ve “ago” yapısı | ||
2 | Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler | ||
3 | Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler | ||
4 | “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri some/any, much/many kullanımları | ||
5 | Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları | ||
6 | Karşılaştırma sıfatları “have got” ve “have” yapılarının kullanımı | ||
7 | Enlik bildiren sıfatlar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler | ||
10 | Yer-yön tarifleri İnsan tasfiri | ||
11 | Şimdiki (sürekli) Zaman Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri | ||
12 | Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil. | ||
13 | “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu | ||
14 | Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin Teklif ve önerilerde bulunma İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.) | ||
15 | zarfların kullanımı, first. then, next, after that, finally. Why and When? Hava nasıl? |
1- The THIRD edition New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars 2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 61 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 |