GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SM106B Yabancı Dil II Zorunlu Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek.


Öğr.Gör.Sertakul DURGUT


1 Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler.
2 Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler.
3 Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler.
4 Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler.
5 Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste öğrencilerin seviyelerine uygun dil, yapı ve okuma-yazma, dinleme, konuşma becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Geçmiş Zaman ikinci bölüm olumsuzlar ve “ago” yapısı
2 Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler
3 Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler
4 “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri some/any, much/many kullanımları
5 Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları
6 Karşılaştırma sıfatları “have got” ve “have” yapılarının kullanımı
7 Enlik bildiren sıfatlar
8 Ara sınav
9 Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler
10 Yer-yön tarifleri İnsan tasfiri
11 Şimdiki (sürekli) Zaman Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri
12 Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil.
13 “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu
14 Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin Teklif ve önerilerde bulunma İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.)
15 zarfların kullanımı, first. then, next, after that, finally. Why and When? Hava nasıl?

1- The THIRD edition New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars 2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 10 1 10
Soru-Yanıt 10 1 10
Bireysel Çalışma 8 1 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 61

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 5 4 3 3 3 2 2 2 2 2
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 2 4 4 3 2 3
ÖÇ 3 4 5 5 4 4 5 4 4 4 1 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 1 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 3 4 4 4 3 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek