Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SM102B | Türk Dili II | Zorunlu Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dil sevgisini ve bilincini geliştirmek dil düşünce bağlantısını vurgulamak bilimsel alanda üretken, yaratıcı ve ana dilini doğru kullanabilen çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmaktır.
Öğr. Gör. Ayşegül KAYAR MUSLU Öğr. Gör. Dr. Kenan AZILI Öğr. Gör. Aslıhan AYTAÇ Öğr. Figen PATIHAN
1 | Türkçeyi doğru ve iyi kullanabilme |
2 | Dil kültür -toplum ilişkisini göstererek dil bilincini geliştirebilme |
3 | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örnek verebilme |
4 | Türk dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygulayabilme |
5 | Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilme |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dil sevgisini ve bilincini geliştirmek dil düşünce bağlantısını vurgulamak bilimsel alanda üretken, yaratıcı ve ana dilini doğru kullanabilen çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı | ||
2 | Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir? | ||
3 | Dil doğuş teorileri ve dil türleri | ||
4 | Dil kültür ilişkisi | ||
5 | Yeryüzündeki diller ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri | ||
6 | Türk Dilinin tarihi devreleri | ||
7 | Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri | ||
10 | Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu | ||
11 | Türkçede yapım ve çekim ekleri | ||
12 | Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir) | ||
13 | Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem) | ||
14 | Cümle ögeleri ve çeşitler | ||
15 | Sözlü kompozisyon türleri (Mülakat odaklı sözlü kompozisyon türleri) |
Prof. Dr. Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006 Prof.Dr. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören,Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001. Prof.Dr. Kemal Yavuz, Prof. Dr. Kazım Yetiş, Prof. Dr. Necat Birinci, Üniversitede Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınevi, İstanbul,1999. Prof Dr. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 2001. Porf. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Ahmet Ercilasun, Prof.Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof.Dr. Mehmet Akalın, Prof Dr. Tuncer Gülensoy, Prof Dr. Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara,2001. Prof. Dr. Şerif Aktaş, Yrd. Doç. Dr. Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınevi, Ankara,2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 63 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |