Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SP107 | Spor Bilimlerine Giriş | Zorunlu Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, öğrenim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi.
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY
1 | Alana özgü spesifik kavramları tanımlayıp, açıklayabilir. |
2 | Bilim dalının çalışma alanını ve alt bilim alanlarını bilir. |
3 | Spor kavramının barındırdığı felsefeyi idrak edebilir. |
4 | Ulusal spor geçmişi ve oluşumu hakkında bilgi sahibidir. |
5 | Olimpiyat oyunlarının yapıldığı zamanlara göre spor branşlarını ayırt edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, literatür ve meslek alanlarını tanıtmak, birey ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel ve psiko-sosyal iş alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya`da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, farklı ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Alana özgü spesifik temel kavramlara giriş | ||
2 | Eğitim-öğretim süreçlerinde alanımızın yeri ve önemi | ||
3 | Bilim dalının hedef ve amaçları | ||
4 | Alanın felsefesinin anlaşılması ve diğer bilim alanları ile ilişkisinin incelenmesi | ||
5 | Alanın mesleki çıktılarının durumu ve ilerleyişi | ||
6 | Çeşitli alan yaklaşımları ve temel prensiplerinin anlaşılması | ||
7 | Alanda gelişim sağlanması ve başarı ölçütlerinin belirlenmesinin temelleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sporda yer alan amatör branşlar | ||
10 | Antik ve modern olimpiyatlar tarihi ve ortaya çıkan gelişmeler | ||
11 | Bilim dalımız ve performans ilişkisi | ||
12 | Bilim dalımız ve rekreasyon alanı | ||
13 | Spor ortamında rekorların ortaya çıkışını tetikleyen değişkenler | ||
14 | Bilim dalımız bağlamında hareket eğitiminin amacı ve işlevleri | ||
15 | Beden eğitimi ve spor kavramlarının ayırt edilmesi | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
McPherson, B, Taylor, A.W., Editors: Bouchard, C, 1991; Physical Activity Sciences,., Human Kinetics Books, Champaign. Armağan,İ. 1981; Sporun Toplum Bilimsel Temelleri. Yayın no:4, İzmir. İnal,N.A. 2000; Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş, Desen Ofset Matbaacılık, Konya. Lumpkin, A. 1991; Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition, Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 |