GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SP107 Spor Bilimlerine Giriş Zorunlu Ders 1 1 5,00

Önlisans


Türkçe


Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, öğrenim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi.


Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY


1 Alana özgü spesifik kavramları tanımlayıp, açıklayabilir.
2 Bilim dalının çalışma alanını ve alt bilim alanlarını bilir.
3 Spor kavramının barındırdığı felsefeyi idrak edebilir.
4 Ulusal spor geçmişi ve oluşumu hakkında bilgi sahibidir.
5 Olimpiyat oyunlarının yapıldığı zamanlara göre spor branşlarını ayırt edebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, literatür ve meslek alanlarını tanıtmak, birey ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel ve psiko-sosyal iş alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya`da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, farklı ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Alana özgü spesifik temel kavramlara giriş
2 Eğitim-öğretim süreçlerinde alanımızın yeri ve önemi
3 Bilim dalının hedef ve amaçları
4 Alanın felsefesinin anlaşılması ve diğer bilim alanları ile ilişkisinin incelenmesi
5 Alanın mesleki çıktılarının durumu ve ilerleyişi
6 Çeşitli alan yaklaşımları ve temel prensiplerinin anlaşılması
7 Alanda gelişim sağlanması ve başarı ölçütlerinin belirlenmesinin temelleri
8 Ara sınav
9 Sporda yer alan amatör branşlar
10 Antik ve modern olimpiyatlar tarihi ve ortaya çıkan gelişmeler
11 Bilim dalımız ve performans ilişkisi
12 Bilim dalımız ve rekreasyon alanı
13 Spor ortamında rekorların ortaya çıkışını tetikleyen değişkenler
14 Bilim dalımız bağlamında hareket eğitiminin amacı ve işlevleri
15 Beden eğitimi ve spor kavramlarının ayırt edilmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

McPherson, B, Taylor, A.W., Editors: Bouchard, C, 1991; Physical Activity Sciences,., Human Kinetics Books, Champaign. Armağan,İ. 1981; Sporun Toplum Bilimsel Temelleri. Yayın no:4, İzmir. İnal,N.A. 2000; Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş, Desen Ofset Matbaacılık, Konya. Lumpkin, A. 1991; Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition, Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 2 2 1 3 2
ÖÇ 2 2 5 3 3 1 4
ÖÇ 3 3 1 5 3 3 5
ÖÇ 4 2 3 1 5 2 3
ÖÇ 5 3 2 2 2 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek