GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SP208 Spor Sosyolojisi Zorunlu Ders 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, beden eğitiminde sosyal kuramların, sosyal konuların ve sosyolojik yaklaşımların öneminin öğretilmesidir.


ÖĞR. GÖR. KASIM İDARECİ


1 Eğitim sosyolojisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilmek.
2 Eğitimin toplumsal işlevlerinin sonuçlarını tartışabilmek
3 Eğitimi toplumsal bir kurum olarak tanımlayabilmek.
4 Eğitim ile toplumsal sınıflar ve toplumsal hareketlilik arasındaki ilişkileri yorumlayabilmek.
5 Eğitimde fırsat ve olanak eşitliği kavramlarını açıklayabilmek.
6 Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin eğitim sorunlarına örnekler verebilmek.
7 Eğitimin toplum üzerindeki etkisini yorumlayabilmek.

Birinci Öğretim


yok


yok


Beden eğitimi ve sosyolojiye giriş, beden eğitiminin toplumdaki rolü, sosyal kuramlar ve beden eğitimi, beden eğitiminde fırsat eşitliği, beden eğitiminde toplumsal cinsiyet ve toplumsal sınıf, beden eğitimi ve sporda çocuk koruma politikaları, uluslararası beden eğitimi ve spor politikaları, sağlık ve spor politikalarınının beden eğitimi açısından önemi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Spor sosyolojisi, konusu ve gelişimi
2 Spor sosyolojisinin amaçları- Sporun toplumsal boyutu
3 Toplum ve toplum bilimi- Sporun toplum bilim temelleri
4 Toplum ve spor- Toplumsal olay ve toplumsal olgu- toplumsal rol ve toplumsal statü
5 Toplumsallaşma ve spor -Toplumsal grup ve spor- Toplumsal ilişkiler ve spor
6 Toplumsal hareketlilik ve spor- Toplumsal değişme ve spor-Toplumsal sınıflar ve spor
7 Psiko-sosyal gelişim ve spor- Çocuk oyun ve spor
8 Ara sınav
9 Psiko-sosyal gelişim ve spor- Çocuk oyun ve spor
10 Aile ve spor- Gençlik ve spor
11 Kadın ve spor- Eğitim ve spor
12 Kültür ve spor- Örgüt ve spor
13 Rekrasyon ve spor- Kitle sporu
14 Kitle iletişim araçları ve spor
15 Sporda amatörlük ve profesyonellik
16 Final sınavı

John Evans, Brian Davies & Jan Wright (2004). Body Knowledge and Control. Routledge. John Evans (19989. Physical Education, Sport and Schooling. Routledge. Birleşmiş Milletler Beden Eğitimi, Fiziksel Aktivite ve Spor Şartı, Birleşmiş Milletler MINEPS Bildirgeleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 2 3 3 1 2 1
ÖÇ 2 5 3 1 3 1 1
ÖÇ 3 2 5 2 3 3 1
ÖÇ 4 1 2 5 2 3 1
ÖÇ 5 1 2 2 5 2 1
ÖÇ 6 2 2 2 1 5 1
ÖÇ 7 1 1 4 1 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek