Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SP210.09 | Sporda Çocuk Koruma | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Etik ve meslek etiğinin temelleri ve önemini anlamak. Meslek ideallerinin korunmasında, mesleki ilişkilerde ve çalışma koşullarında standartların yükseltilmesinde meslek etiğinin yeri ve önemini anlamak. Meslek yaşantısında etik ilkelerin benimsenmelerini sağlamak
Öğr. Gör. Onur AKMAN
1 | Çocuk koruma politikalarını anlama |
2 | Spor ortamlarında çocuk istismarını tanıma ve önleme stratejileri geliştirme |
3 | Çocukların haklarına saygı gösteren antrenman programları oluşturma |
4 | Spor kulüplerinde güvenli ortamlar yaratma |
5 | Spor eğitimcileri ve antrenörler için etik kurallarını kavrama |
6 | Acil durum yönetimi ve çocuklarda ilk yardım teknikleri uygulama |
7 | Çocukların spor aktivitelerine katılımını destekleme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, pastoral destek, koruma ve cinsiyet için politika, planlama ve dağıtım sorumluluğu olan okul ve kolejlerde olanlar için tasarlanmıştır. ilişkiler eğitimi ve bakış açılarla ele alınmıştır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Koruma Politikalarına Giriş | yok | yok |
2 | 2. Çocukların Hakları ve Spordaki Yeri | yok | yok |
3 | 3. Çocuk İstismarının Tanımlanması | yok | yok |
4 | 4. Spor Ortamında Fiziksel ve Duygusal Güvenlik | yok | yok |
5 | 5. Çocuklara Özgü Antrenman Programlarının Geliştirilmesi | yok | yok |
6 | 6. İstismarın Psikolojik Etkileri | yok | yok |
7 | 7. Spor Kulüplerinde Güvenli Ortamlar Oluşturma | yok | yok |
8 | vize sınavı | ||
9 | Çocuk Koruma Yasaları ve Uygulamaları | yok | yok |
10 | Eğitimciler ve Antrenörler için Etik Kurallar | yok | yok |
11 | Acil Durum Yönetimi ve İlk Yardım | yok | yok |
12 | Ailelerle İletişim ve Katılımı Artırma | yok | yok |
13 | Toplumsal Cinsiyet ve Koruma | yok | yok |
14 | Çocuklar için Psikolojik Destek ve Rehabilitasyon | yok | yok |
15 | Dersin Değerlendirilmesi ve Sonuçları | yok | yok |
16 | Final |
Özbek, O. (2008). Beden eğitimi öğretmeni meslek etiği. Spor Yayınevi: Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 |