Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SP114.03 | Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
Öğr. Gör. Onur AKMAN
1 | Yaş ve cinsiyetin spor performansına etkisini anlama |
2 | Farklı yaş gruplarına uygun antrenman programları geliştirme |
3 | Cinsiyete özel antrenman tekniklerini kavrama |
4 | Spor yaralanmaları önleme stratejilerini öğrenme |
5 | Yaş ve cinsiyetin psikolojik ve sosyokültürel faktörlerle ilişkisini analiz etme |
6 | Uzun vadeli atlet gelişim modellerini değerlendirme |
7 | Yaş ve cinsiyet konularında güncel araştırmaları takip etme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sporda Yaş ve Cinsiyetin Tanıtımı | ||
2 | Biyolojik Farklılıklar ve Spor Performansı | ||
3 | Genç Sporlarda Gelişim Evreleri | ||
4 | Fiziksel Kapasitelerde Cinsiyet Farklılıkları | ||
5 | Ergenlik Döneminin Atletik Performansa Etkisi | ||
6 | Yaşa Bağlı Antrenman Ayarlamaları | ||
7 | Cinsiyete Özel Antrenman Teknikleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yaş ve Cinsiyete Göre Sakatlık Riskleri ve Önlemleri | ||
10 | Sporda Yaş ve Cinsiyetin Psikolojik Aspektleri | ||
11 | Spor Katılımında Sosyal ve Kültürel Etkiler | ||
12 | Uzun Vadeli Atlet Gelişim Modelleri | ||
13 | Farklı Yaş Grupları İçin Rekabet Stratejileri | ||
14 | Master Atletler: Antrenman ve Yarışma | ||
15 | Yaşlanmanın Spor Performansı Üzerine Etkisi | ||
16 | Final sınavı |
Çoknaz, H (2017) Psikomotor Gelişim (doğum öncesinden ölüme kadar) ISBN: 978-605-344-475-6 Günay, M. Cicioğlu, İ. Tamer, K. Şıktar, E. (2017). Spor fiziyolojisi ve performans ölçüm testleri. İSBN: 978-605-344-583-8 Ankara. Benjamin H. Reuter, PhD, and J. Jay Dawes, PhD. Ian Jeffreys, PhD. Essentials of strength training and conditioning / National Strength and Conditioning Association ; G. Gregory Haff, N.Travis Triplett, editors. -- Fourth edition. ISBN: 978-1-4925-0162-6 Berisha, M., Çilli, M., (2020). Physical Fitness Norms In Students Aged 8-17 In Kosovo, ISBN: 978-620-0-78866-5, p 256, Lampert Academic Publishing, Turkey Han C.G. Kemper and Willem Van Mechelen (1996). Physical Fitness Testing of Children: A European Perspective. Pediatric Exercise Science, 8, 201-214. Human Kinetics Publishers, Inc.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü (saat) | 143 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 |
ÖÇ 6 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 7 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 |