GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SP114.03 Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak.


Öğr. Gör. Onur AKMAN


1 Yaş ve cinsiyetin spor performansına etkisini anlama
2 Farklı yaş gruplarına uygun antrenman programları geliştirme
3 Cinsiyete özel antrenman tekniklerini kavrama
4 Spor yaralanmaları önleme stratejilerini öğrenme
5 Yaş ve cinsiyetin psikolojik ve sosyokültürel faktörlerle ilişkisini analiz etme
6 Uzun vadeli atlet gelişim modellerini değerlendirme
7 Yaş ve cinsiyet konularında güncel araştırmaları takip etme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sporda Yaş ve Cinsiyetin Tanıtımı
2 Biyolojik Farklılıklar ve Spor Performansı
3 Genç Sporlarda Gelişim Evreleri
4 Fiziksel Kapasitelerde Cinsiyet Farklılıkları
5 Ergenlik Döneminin Atletik Performansa Etkisi
6 Yaşa Bağlı Antrenman Ayarlamaları
7 Cinsiyete Özel Antrenman Teknikleri
8 Ara sınav
9 Yaş ve Cinsiyete Göre Sakatlık Riskleri ve Önlemleri
10 Sporda Yaş ve Cinsiyetin Psikolojik Aspektleri
11 Spor Katılımında Sosyal ve Kültürel Etkiler
12 Uzun Vadeli Atlet Gelişim Modelleri
13 Farklı Yaş Grupları İçin Rekabet Stratejileri
14 Master Atletler: Antrenman ve Yarışma
15 Yaşlanmanın Spor Performansı Üzerine Etkisi
16 Final sınavı

Çoknaz, H (2017) Psikomotor Gelişim (doğum öncesinden ölüme kadar) ISBN: 978-605-344-475-6 Günay, M. Cicioğlu, İ. Tamer, K. Şıktar, E. (2017). Spor fiziyolojisi ve performans ölçüm testleri. İSBN: 978-605-344-583-8 Ankara. Benjamin H. Reuter, PhD, and J. Jay Dawes, PhD. Ian Jeffreys, PhD. Essentials of strength training and conditioning / National Strength and Conditioning Association ; G. Gregory Haff, N.Travis Triplett, editors. -- Fourth edition. ISBN: 978-1-4925-0162-6 Berisha, M., Çilli, M., (2020). Physical Fitness Norms In Students Aged 8-17 In Kosovo, ISBN: 978-620-0-78866-5, p 256, Lampert Academic Publishing, Turkey Han C.G. Kemper and Willem Van Mechelen (1996). Physical Fitness Testing of Children: A European Perspective. Pediatric Exercise Science, 8, 201-214. Human Kinetics Publishers, Inc.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 7 98
Toplam İş Yükü (saat) 143

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 3 2 2 4 1 3
ÖÇ 2 4 2 1 3 1 2
ÖÇ 3 5 1 3 2 1 2
ÖÇ 4 2 5 2 3 1 2
ÖÇ 5 2 3 5 1 2 3
ÖÇ 6 1 3 1 5 2 3
ÖÇ 7 2 1 3 2 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek