Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜS1702.3B3 | Matematik ve Yaşam (Teknik Bilimler MYO) | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Dersin amacı temel matematiksel konseptleri farklı altyapıya sahip öğrencilere belletmek, bu konseptlerin günlük hayattaki gerekliliğini kavratmaktır. Öğrenciler günlük problemlere matematiksel çözüm stratejileri geliştirebilecek ve bu bağlamda gerekli matematiksel kavramları tespit edebileceklerdir. Temel matematiksel konseptler deney yoluyla keşfedilip/öğretilecek bu sayede öğrenci matematiğe olan gereksinimi birinci elden gözlemleyebilecektir.
Öğr. Gör. Dr. Ramazan ŞİMŞEK
1 | Gercek hayatta karşılaşılan problemlere karşı farkındalık geliştirme, uygun matematik modeller tasarlayabilme ve çözüm stratejilerini anlayabilme yetisi geliştirebilme. |
2 | Gercek hayat problemlerinin dilini anlama ve bunu matematiksel dile tercüme edebilme becerisi kazanma |
3 | Hayatımızın içindeki matematiksel modellemelerin farkına varır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sayılarla Eğlence (Giriş Modülü) -Hayatın belirsizliği (1. Modül) -Günlük hayattaki trendleri keşfetme (2. Modül) -Değişimin hızı (3. Modül) -Alanlar ve hacimler (4. Modül) -Soyut Düşünmek (5. Modül)
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sayılarla Eğlence | yok | yok |
2 | Sayılarla Eğlence | Yok | Yok |
3 | Hayatın Belirsizliği | Yok | Yok |
4 | Hayatın Belirsizliği | Yok | Yok |
5 | Günlük Hayattaki Trendleri Keşfetme | Yok | Yok |
6 | Günlük Hayattaki Trendleri Keşfetme | Yok | Yok |
7 | PROJE HAFTASI | Yok | Yok |
8 | ARA SINAV | Yok | Yok |
9 | Modül 3: Değişim Hızı | Yok | Yok |
10 | Modül 3: Değişim Hızı | Yok | Yok |
11 | Modül 4: Alanlar ve Hacimler | Yok | Yok |
12 | Modül 4: Alanlar ve Hacimler | Yok | Yok |
13 | Modül 5: Soyut Düşünmek | Yok | Yok |
14 | Modül 5: Soyut Düşünmek | Yok | Yok |
15 | PROJE SUNUMU | Yok | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok | Yok |
Matematik ve Yaşam, Doç Dr. Alattin Ural, Nobel Akademik Yayıncılık, Şubat, 2020
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Gözlem | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | ||||||
ÖÇ 2 | ||||||
ÖÇ 3 |