Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CİH214B.6 | Toplam Kalite Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencileri kalite anlayışı ve kalite yönetim sistemleri ile tanıştırmak, öğrencilere kalite yönetimi kavramlarını, prensiplerini ve uygulamalarını öğretmek ve Toplam Kalite Yönetimi felsefesi farkındalığı kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Fatma Betül ŞÜKÜR
1 | Kalite yönetimi terminolojisini, tarihçesini ve temel prensiplerini kavrayabilme. |
2 | Kalite yönetiminde insan unsurunun rolünü anlayabilme. |
3 | Müşteri odaklı düşünmeyi benimsemek ve kalite anlayışının rekabet açısından önemini kavrayabilme. |
4 | Süreç bazlı düşünceyi kavrayabilme. |
5 | Kalite iyileştirme araçlarını ve tekniklerini (örneğin, Pareto analizi) tanıyabilme ve bu araçları gerçek dünya problemlerine uygulayabilme. |
6 | ISO 9001 gibi kalite yönetim sistemlerinin gerekliliklerini anlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste toplam kalite yönetiminin temel kavramları, kalitenin tarihsel süreci, TKY’yi etkileyen temel faktörler, toplam kalite anlayışında insan faktörü, TKY’nin organizasyon yapısı, kalite güvence sistemleri gibi toplam kalite yönetiminin temel konuları ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kalitenin Tanımı, Tarihsel Gelişimi ve Toplam Kalite Yönetimi | ||
2 | Geçmişten Günümüze Toplam Kalite Yönetimi | ||
3 | Toplam Kalite Yönetiminin Temel Ögeleri | ||
4 | Toplam Kalite Yönetimini Etkileyen Temel Faktörler | ||
5 | Toplam Kalite Yönetiminin Bileşenleri | ||
6 | TKY’nin Organizasyon Yapısı, Uygulanması ve Yararlanılan Temel Araçlar | ||
7 | TKY’de DEMING Felsefesini Oluşturan 14 İlke | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Toplam Kalite Anlayışında İnsan Faktörü | ||
10 | Personelin Eğitimi ve Geliştirilmesi | ||
11 | TKY’de İnsanı Örgüte Bağlama ve Geliştirme Yöntemleri | ||
12 | Dünyada ve Türkiye’de TKY Uygulamaları | ||
13 | Kalite Güvence Sistemi | ||
14 | ISO 9000 Kalite Yönetim Sisteminin Temel Kavramları | ||
15 | ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi, TKY ve Türkiye Değerlendirmesi | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
1- Said KINGIR - Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 2- Canan ÇETİN & Lütfi ARSLAN - Toplam Kalite Yönetimi, 6. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım 3- İsmail EFİL - Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul: Alfa Akademi Basım, Yayın, Dağıtım.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |