Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SO102B | Türk Dili II | Zorunlu Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencinin etkili sunumlar hazırlayabilmesini sağlamak, Yazım ve noktalama kurallarını açıklamak, Türkçenin sözcük ve cümle düzeyindeki anlam özelliklerini ve anlatım bozukluklarını açıklamak, Kompozisyonun özelliklerini ve iyi bir kompozisyon yazabilmek için dikkat edilmesi gerekenleri açıklamak, Türkçenin yazılı anlatım türlerini göstermek, Sözlü anlatım türleri, konuşma ve dinleme ile ilgili temel bilgileri aktarmak.
Dr. Öğr. Üyesi Rifat Ramazan BERK
1 | Etkili sunum hazırlama ilkelerine uygun sunumlar hazırlar. |
2 | Türkçenin yazım ve noktalama kuralları ile anlatım bozukluklarını analiz eder. |
3 | Başarılı bir kompozisyonun özelliklerini, Türkçenin yazılı anlatım türlerini ve özelliklerini kavrar. |
4 | Etkili okuma, dinleme ve konuşma için nelere dikkat edilmesi gerektiğini kavrar. |
5 | Sözlü anlatım/tartışma türlerini ve özelliklerini kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sunu hazırlama ve etkili sunumun özellikleri, sözlü anlatımda bazı söyleyiş özellikleri, noktalama işaretleri, yazım kuralları, sözcükte anlam, cümlede anlam, anlatım bozuklukları, kompozisyon bilgileri: Dil becerileri, yazma ve yazının önemi, konunun belirlenmesi ve sınırlandırılması, ana düşünce ve yardımcı düşüncelerin belirlenmesi, başlık. Paragraf, paragrafın bölümleri, türleri (anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları) Yazılı Anlatım Türleri 1: Düşünce Yazıları Yazılı Anlatım Türleri 2: Sanatsal Yazılar Yazılı Anlatım Türleri 3: Bilimsel Yazılar ve Yazışma Türleri Okuma ve Dinleme: Okuma türleri, okuduğunu anlama stratejileri, dinleme sürecini etkileyen faktörler, okuma - dinleme ilişkisi Konuşma ile ilgili temel kavramlar, doğru, güzel ve etkili konuşmanın temel ilkeleri, beden dili ve sözlü anlatımdaki yeri Sözlü Anlatım / Konuşma Türleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, izlencesi ve ders işlenişi ile ilgili tanıtıcı bilgi verilecektir. Sunu hazırlama ve etkili sunumun özellikleri konusuna giriş yapılacaktır. | ||
2 | Noktalama işaretleri | ||
3 | Yazım kuralları | ||
4 | Sözcükte Anlam | ||
5 | Cümlede Anlam | ||
6 | Anlatım Bozuklukları | ||
7 | Kompozisyon bilgileri: Dil becerileri, yazma ve yazının önemi, konunun belirlenmesi ve sınırlandırılması, ana düşünce ve yardımcı düşüncelerin belirlenmesi, başlık. | ||
8 | Ara Sınav. | ||
9 | Paragraf, paragrafın bölümleri, türleri (anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları) | ||
10 | Yazılı Anlatım Türleri 1: Düşünce Yazıları | ||
11 | Yazılı Anlatım Türleri 2: Sanatsal Yazılar | ||
12 | Yazılı Anlatım Türleri 3: Bilimsel Yazılar ve Yazışma Türleri | ||
13 | Okuma ve Dinleme: Okuma türleri, okuduğunu anlama stratejileri, dinleme sürecini etkileyen faktörler, okuma - dinleme ilişkisi | ||
14 | Konuşma ile ilgili temel kavramlar, doğru, güzel ve etkili konuşmanın temel ilkeleri, beden dili ve sözlü anlatımdaki yeri | ||
15 | Sözlü Anlatım / Konuşma Türleri | ||
16 | Dönem sonu sınavı. |
Türk Dili II Ders Notları (2021). Erişim: UZEM. Aktaş, Ş. & Gündüz, O. (2020). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Akçağ. Akbayır, S. (2011). Nasıl Yazabilirim. Pegem. Bayraktar, N. (2018). Dil Bilimi. Nobel. Gündüz, O. & Şimşek, T. (2018). Türk Dili 2: Konuşma–Yazma–Sunu. Grafiker. Onan, B. (2020). Kuramdan Uygulamaya Anlam Bilimi. Pegem.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 |