GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MS1603.2B2 Halkla İlişkiler Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Halkla İlişkiler departmanlarıyla ilgili temel bilgileri vermek, halkla ilişkilerin ortaya çıkış nedenlerini, önemini ve ilkelerini açıklamak, mesleklerini icra ederken gerekli hedef kitle analizi, halkla ilişkiler birimini nasıl örgütlenip çalıştığı, faaliyetlerinde ne tür araçlar kullanıldığı hakkında öğrencileri donanımlı hale getirmek, etkili iletişim yollarını öğretmek, etkili iletişim sırasında ortaya çıkan engelleri açıklamak ve bunlara çözüm yolları üretmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.


Öğr. Gör. Fatmanur YILMAZ


1 Öğrenci Halkla İlişkiler ve İletişimin diğer disiplinler ile olan ilişkisini ve iş yaşamındaki uygulama alanlarını bilir.
2 Öğrenci iletişim kanallarını ve iletişim kanallarının Halkla İlişkiler uygulamalarındaki kullanımını bilir.
3 Öğrenci Halkla İlişkiler Personeli/Uzmanlarının ilke, sorumluluk ve faaliyetlerini bilir.
4 Halkla ilişkiler uygulamalarını analiz etme, problemleri saptama ve çözüm üretme yetisine sahip olur.
5 Organizasyonlardaki Halkla İlişkiler ve İletişim departmanlarının görevlerini ve önemini öğrenir.
6 İletişim problemlerini ve organizasyonda iletişimi sekteye uğratan uygulama ve stratejileri analiz ederek çözüm üretme yetisine sahip olur.

Birinci Öğretim


Ön koşul dersi bulunmamaktadır.


Vize sınavına kadar 6 hafta derse devam eden her öğrenci vize sınavına ek +5 puan alacaktır. Vize sonrası final sınavına kadar 6 hafta derse devam eden her öğrenci final sınavına ek +5 puan alacaktır. Dönem sonunda 14 hafta devam sağlayan her öğrenci +10 ekstra puan alacaktır. Vize sınavı hibrit (çoktan seçmeli + doğru yanlış + boşluk doldurma) olacaktır ve geçiş notuna % 40 etki edecektir. Final sınavı hibrit sınav (çoktan seçmeli + doğru yanlış + boşluk doldurma) şeklinde olacaktır ve geçiş notuna %60 etki edecektir. Öğrencinin proje, takım çalışması, kulup/topluluk çalışmalarına katılması iletişim becerisini geliştirmektedir. Akademik takvim boyunca proje (2209-A), takım çalışması, kulup/topluluk çalışmalarına katılan ve bu katılımını belgelendiren öğrencilere final sınavına ek 25 puan katılım ve uygulama puanı verilecektir.


Halkla ilişkilerin, tanımı, tarihçesi ve yakın kavramlar, halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler, iletişim, halkla ilişkilerde izlenen amaçlar ve ilkeler, halkla ilişkiler biriminin örgütlenmesi, halkla ilişkiler programının geliştirilmesi, hedef kitle, halkla ilişkiler faaliyetleri, halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçları, halkla ilişkilerde etik, kriz yönetiminde halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve sponsorluk, halkla ilişkilerde imaj oluşturma, halkla ilişkiler uygulamaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Halkla İlişkiler Tanımı, Tarihçesi ve Yakın Kavramlar Halkla İlişkiler dehası olan Büyük İskender'in Politikalarının İncelenmesi: Grup çalışması YOK
2 İşletmelerde Halkla İlişkiler İhtiyacını Ortaya Çıkaran Nedenler İşletmede Hİİ gerekliliği münazara
3 Halkla İlişkiler ve İletişim Giriş İşetişim kanallarının avanzaj ve dejavantajları grup çalışması
4 Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar ve İlkeler Canlandırma - Halkla ilişkiler depahrtmanı çalışanı
5 İşletmelerde Halkla İlişkiler Biriminin Örgütlenmesi Dışarıdan Hİİ personali istihdamı vaka analizi
6 İşletmelerde Halkla İlişkiler Programıın Geliştirilmesi İşletmelerden Hİİ politikası örneklerinin incelenmesi
7 Halkla İlişkilerde Hedef Kitle / İşletmelerde Halkla İlişkiler Faaliyetleri Örnek Hedef Kitle ve iletişim kanallarının eşleştirilmesi çalışması
8 Ara Sınav
9 Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları İletişim araçları ve Hedef kitle uyum çalışması örnek geliştirme
10 Halkla İlişkilerde Etik Etik Kodlar Üzerine Beyin Fırtınası
11 Kriz Yönetiminde Halkla İlişkiler Kriz anında uygulanacak Hİİ politikaları canlandırma
12 Halkla İlişkiler ve Sponsorluk Sponsorluk Örneklerinin İncelenmesi
13 Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma İşletmeler açısından İmaj itemlerinin değelendirilmesi Beyin Fırtınası
14 Kurumsal İtibar Yönetimi Kurumsal İtibarın iç müşteriler açısından incelenmesi grup çalışması
15 Halkla İlişkilerin Geleceği Halkla İlişkiler Uygulamaları: Örnek Olay Çalışması
16 Final

Ders Kitabı 1 : İşletmelerde Halkla İlişkiler - Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU & Prof. Dr. Yüksel ÖZTÜRK Ders Kitabı 2 : Halkla İlişkiler ve İletişim - Fatma GEÇİKLİ- Beta Yay. Ders Kitabı 3 : Halkla İlişkiler ve İletişim -Ahmet YATKIN/ Ümmühan N. YATKIN- Nobe Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 1 13
Soru-Yanıt 13 1 13
Proje Hazırlama 6 2 12
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 1 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 1 5
Ev Ödevi 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 1 1 4 5 3 2 3 5 3 2
ÖÇ 2 5 5 1 1 4 5 5 2 4 5 3 2
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 4 5 2 1 4 5 5 2 5 3 3 3
ÖÇ 5 3 4 1 2 4 5 4 1 2 4 3 3
ÖÇ 6 4 4 2 1 3 4 4 1 3 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek