Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜS1610.3B | Reklamcılık (Sosyal Bilimler MYO) | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersi alan öğrenciler; -interaktif reklamcılığın gelişimini ve tüketiciler üzerindeki etkilerini inceler, tecrübe bazlı iletişim yaratmada yeni medya kullanımını analiz eder -online reklamcılığın, interaktif kioskların, gerillanın stratejik ve iletişimsel yönlerini analiz eder. -Çevrimiçi ve çevrimdışı ikna edici interaktif pazarlama materyalleri geliştirmek için gerekli olan kullanıcı deneyimi, içerik üretimi, sosyal medya yönetim araçları gibi ilkeleri sağlar.
Öğr. Gör. Fatmanur YILMAZ
1 | Bugünün iletişim dinamiklerinde interaktif reklamcılığın hayati önemini kavramak. |
2 | Çevrimiçi ve çevrimdışı interaktif reklamcılığın konvansiyonel reklamcılıktan nasıl farklılıklar gösterdiğine dair bir anlayış edinmek. |
3 | Çevrimiçi ve çevrimdışı interaktif reklamcılığın konvansiyonel reklamcılıktan nasıl farklılıklar gösterdiğine dair bir anlayış edinmek. |
4 | İnteraktif reklamcılığı şekillendiren yaratıcı, tasarımsal ve sosyal unsurları analiz edebilmiş ve tartışmış olmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, iletişim ve pazarlamanın “human era”sında interaktif reklamcılığın nasıl hayati bir önem kazandığına odaklanır. En iyi örneklerin analizi ile bu ders, etkileşim ve katılım için kullanılan kavramlar, yapılar ve en popüler medya ile aşina olunmasına yardımcı olacaktır. Öncelikli olarak dijital kampanyalar, dijital reklamcılık türleri, Youtube/Facebook/Instastories/Twitter, mobil uygulamalar, sosyal medya yönetimi, oyun, sanal gerçeklik gibi platformların verimli kullanılmasına odaklanacak olan ders, aynı zamanda gerilla, out of home, shopper marketing gibi çevrimdışı interaktif reklamcılık konularını da ele alacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | ||
2 | İnteraktif Reklamcılığa Giriş | ||
3 | Grup Çalışması: İnteraktif reklamların en iyi örneklerinin analizi. | ||
4 | Hikayeciliğin interaktif reklamcılıktaki önemi | ||
5 | Hikayecilik konusunun devamı, marka hikayeleri analizi- Grup çalışması | ||
6 | Sosyal medya topluluğu oluşturmak ve yönetmek | ||
7 | Twitter ve Dijital Ölçüm | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Facebook nasıl daha verimli kullanılabilir? – Hedefleme ve değerlendirme | ||
10 | Youtube ve etkileyenleri | ||
11 | VR teknolojisinin kullanımı – en iyi örnek analizleri | ||
12 | Video oyunlar – en iyi örnek analizleri | ||
13 | Mobil reklamcılık / Native reklamcılık, En iyi örnek analizleri | ||
14 | Mobil reklamcılık / Native reklamcılık, En iyi örnek analizleri | ||
15 | Cannes kısmı: 2017 interaktifte en iyi Cannes yarışmacılarının analizi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 |