GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÜS1610.3B Reklamcılık (Sosyal Bilimler MYO) Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersi alan öğrenciler; -interaktif reklamcılığın gelişimini ve tüketiciler üzerindeki etkilerini inceler, tecrübe bazlı iletişim yaratmada yeni medya kullanımını analiz eder -online reklamcılığın, interaktif kioskların, gerillanın stratejik ve iletişimsel yönlerini analiz eder. -Çevrimiçi ve çevrimdışı ikna edici interaktif pazarlama materyalleri geliştirmek için gerekli olan kullanıcı deneyimi, içerik üretimi, sosyal medya yönetim araçları gibi ilkeleri sağlar.


Öğr. Gör. Fatmanur YILMAZ


1 Bugünün iletişim dinamiklerinde interaktif reklamcılığın hayati önemini kavramak.
2 Çevrimiçi ve çevrimdışı interaktif reklamcılığın konvansiyonel reklamcılıktan nasıl farklılıklar gösterdiğine dair bir anlayış edinmek.
3 Çevrimiçi ve çevrimdışı interaktif reklamcılığın konvansiyonel reklamcılıktan nasıl farklılıklar gösterdiğine dair bir anlayış edinmek.
4 İnteraktif reklamcılığı şekillendiren yaratıcı, tasarımsal ve sosyal unsurları analiz edebilmiş ve tartışmış olmak.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders, iletişim ve pazarlamanın “human era”sında interaktif reklamcılığın nasıl hayati bir önem kazandığına odaklanır. En iyi örneklerin analizi ile bu ders, etkileşim ve katılım için kullanılan kavramlar, yapılar ve en popüler medya ile aşina olunmasına yardımcı olacaktır. Öncelikli olarak dijital kampanyalar, dijital reklamcılık türleri, Youtube/Facebook/Instastories/Twitter, mobil uygulamalar, sosyal medya yönetimi, oyun, sanal gerçeklik gibi platformların verimli kullanılmasına odaklanacak olan ders, aynı zamanda gerilla, out of home, shopper marketing gibi çevrimdışı interaktif reklamcılık konularını da ele alacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve Temel Kavramlar
2 İnteraktif Reklamcılığa Giriş
3 Grup Çalışması: İnteraktif reklamların en iyi örneklerinin analizi.
4 Hikayeciliğin interaktif reklamcılıktaki önemi
5 Hikayecilik konusunun devamı, marka hikayeleri analizi- Grup çalışması
6 Sosyal medya topluluğu oluşturmak ve yönetmek
7 Twitter ve Dijital Ölçüm
8 Vize sınavı
9 Facebook nasıl daha verimli kullanılabilir? – Hedefleme ve değerlendirme
10 Youtube ve etkileyenleri
11 VR teknolojisinin kullanımı – en iyi örnek analizleri
12 Video oyunlar – en iyi örnek analizleri
13 Mobil reklamcılık / Native reklamcılık, En iyi örnek analizleri
14 Mobil reklamcılık / Native reklamcılık, En iyi örnek analizleri
15 Cannes kısmı: 2017 interaktifte en iyi Cannes yarışmacılarının analizi
16 Final Sınavı

Ders notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Beyin Fırtınası 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 1 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 3 1 1 1 3 3 3 3 4 3 1
ÖÇ 2 3 3 1 1 1 3 3 3 3 4 3 1
ÖÇ 3 3 3 1 1 1 3 3 3 3 4 3 1
ÖÇ 4 3 3 1 1 1 3 3 3 3 4 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek