GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MS1609.2B ELEŞTİREL DÜŞÜNME TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencinin eleştirel düşünme, eleştirel okuma, yazma ve tartışma becerilerinin gelişmesine ve karar vermede eleştirel düşünmenin önemsemesine yardımcı olmak.


Öğr. Gör. Hamitcan EREN


1 Eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilmek.
2 Eleştirel düşünme sürecini incelemek.
3 Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek.
4 Kendi inanç ve değerlerini başkalarına karşı savunmak.
5 Eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtmada duyarlı olmak.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Düşünme becerisinin önemi, bireye kazandırılması, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme, düşünme becerilerinin eğitimindeki temel faktörler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, Dersin Tanıtımı
2 Eleştirel Düşünme ve İlgili Temel Kavramlar
3 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Değer Sıralaması, Yaşamda En Önemli Şey
4 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Münazara
5 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel Makale Okuma
6 Eleştirel Düşünme Süreci
7 Düşünce Elemanları İçeren Sorular
8 Ara sınav
9 Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme
10 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel ve Yaratıcı Sorun Çözme Çalışması
11 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel ve Yaratıcı Sorun Çözme Çalışması-Dv.
12 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Etkili Bilgi Okur Yazarlığı
13 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri
14 Eleştirel düşünme aktiviteleri hemşirelik problemleri ve beyin fırtınası yöntemiyle problem çözme
15 Eleştirel Düşünme Aktiviteleri Örnekleri
16 Final sınavı

Semih ŞAHİNEL, Eleştirel Düşünme, 2. Baskı, Pegem A Yayıncılık, Ankara, E Kitap. Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012. Belgin ÖZERUZ YILDIRIM, Ed. Süheyla ALTUĞ ÖZSOY, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Tuna Matbaacılık, Aydın, 2010. Doğan CÜCELOĞLU, İyi Düşün Doğru Karar Ver, 50. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2008. Yardımcı Kaynaklar: Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Eleştirel Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuvarı ET: 15.02.2012, http://www.elyadal.org/index.htm Faruk BERBER ve Ark., Düşünme ve Eleştirel Düşünme. ET:15.02.2012, http://www.sevketkeser.net/docs/alldoc/dusunmeveelestireldusunme.pdf Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünmenin Öğretiminde Öğretmenin Rolü. ET:15.02.2012, http://www.universite-toplum.org/pdf/pdf_UT_322.pdf Meral GÜVEN, Dilruba KÜRÜM, Ogrenme_Stilleri_Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış, Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 2006.




Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 8 2 16
Beyin Fırtınası 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 2 2 1 3 2 5 1 4 5 2 1
ÖÇ 2 2 2 2 1 3 2 5 1 5 5 2 1
ÖÇ 3 2 2 2 1 3 2 5 1 4 5 2 1
ÖÇ 4 2 2 2 1 3 2 5 1 4 5 2 1
ÖÇ 5 2 2 2 1 3 2 5 1 5 5 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek