Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SG114B | Sürdürülebilir Kalite Yönetimi Ve Çevre Bilinci | Zorunlu Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Sürdürülebilir gelişme günümüz ihtiyaçlarını karşılamak için gelecek kuşakların ihtiyaçlarını tehlikeye atmadan gerçekleştirilen aksiyonlar bütünüdür. Sürdürülebilirlik problemi farklı disiplinlerin fikirlerinin bir çatı altında toplanması ile giderilebilir. Sürdürülebilir gelişme ve çevre yönetimini odak alan bu dersin amacı sürdürülebilir kalkınmanın getirdiği fırsatları ve önemi disiplinler arası anlayış ile öğrencilere vermektir. Ayrıca bu ders çevre ve toplum arasındaki bağlantıyı keşfetmek için öğrencilere eşsiz bir fırsat sağlar. Ders boyunca öğrenciler, sınıfta öğrendiklerinin gerçek hayattaki yerini, uzmanların bakış açılarını deneyimleme imkânı sunulacaktır. Dersin sonunda öğrenciler sürdürülebilir kalkınmanın zorluk ve faydalarını anlayarak kendileri içinde farklı ve kanıtlanmış bir vizyon yaratabileceklerdir.
Öğr. Gör. Fatmanur YILMAZ
1 | Sürdürülebilirlik, kalite ve çevre bilinci ilişkisi üzerine bilgi sahibi olur. |
2 | Çalışma yaşamında sürdürülebilir uygulamalar geliştirip uygulayabilir. |
3 | AB sürdürülebilirlik hedefleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Toplam Kalite yönetim felsefesini anlar ve çalışma yaşamına tatbil eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Önerilen Diğejr Kaynaklar: UNDP, Annual Report 2019. UNDP, Human Development Report 2019.
Sürdürülenilirlik, kalite, çevre bilinci disiplinleri ve bu disiplinlerin birbirleri ile ilişkisinin öğrenilmesi. AB sürdürülebilirlik hedeflerinin ve bu hedeflerin sürdürülebilir bir dünya için önemi ve sürdürülenilirlik, kalite, çevre bilinci uygulamalarının incelenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar, Sürdürülebilirlik, kalite ve çevre bilinci tarihsel gelişimi. | Sürdürülebilirlik, kalite ve çevre bilinci ilişkisi üzerine beyin fırtınası | Yok |
2 | Sürdürülebilir Kalkınma, Kalite kavramı ve temel ilkeleri | AB Sürdürülebilirlik Hedefleri üzerine beyin fırtınası | Ylok |
3 | Kalkınma ve ekonomik büyüme ilişkisi | Türkiye Kalkınma hamlelerinin incelenmesi | Yok |
4 | Nüfus, göç, yoksulluk ve eşitsizlik | Göç ve Yoksulluk İlişkisi üzerine münazara - grup çalışması | Yok |
5 | Kalkınma ve eğitim | Türkiye Kalkınma hamlelerinin incelenmesi | Yok |
6 | Kalkınma ve sağlık | Türkiye Kalkınma hamlelerinin incelenmesi | Yok |
7 | Çevre sorunları ve yönetimi | Avrupa Birliği'nin Çevre Ve İklim Değişikliği Politikası Fasıl 27: Çevre Ve İklim Değişikliği kapsamındaki uygulamaların incelenmesi | Yok |
8 | Ara sınav | Örnek Olay İncelemesi | Yok |
9 | Toplam Kalite Felsefesi ve Sürdürülebilirlik ile ilişkisi | TKY Toyota Örnek Olay İncelemesi | Yok |
10 | Toplam Kalite Teorileri - Z Teorisi- Six Sigma - Yalin Üretim vb. | Z teorisi Japonya ve US uygulamalarının karşılaştırılması. | Yok |
11 | Sorumlu tüketim - üretim ve eskitme mühendisliği | Eskitme mühendisliği üzerine örnek olay incelemesi- çözümü | Yok |
12 | Sanayide sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve temiz üretim | Temiz üretim ve yeşil üretimörneklerinin derste incelenmesi | Yok |
13 | Erişilebilir ve temiz enerji | Üniversitemiz ve şehrimizdeki erişilebilir alan uygulamaların ve yeni üzerine üzerine beyin fırtınası. | Yok |
14 | Sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği | Sürdürülebilir olmayan uygulamaların iklim değişikliğine etkileri üzerine tartışma grupları (münazara). | Yok |
15 | Sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları | Türkiye ve Dünyada sürdürülebilir şehir uygulamalarının karşılaştırılması ve mini grup sunumları (5 dk). | Yok |
16 | Final Sınavı | Örnek Olay Analizi | Yok |
Jeffrey D. Sachs. (2019). Sürdürülebilir Kalkınma Çağı. Yeditepe Üniversitesi Yayınları. Feride Doğaner Gönel. (2019). Kalkınma Ekonomisi. 3. Baskı. Efil Yayınevi. Ergül Han, Ayten Ayşen Kaya. (2015). Kalkınma Ekonomisi Teori ve Politika. 9. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. Fikret Şensen. (2015). Kalkınma İktisadı Yükselişi ve Gerilemesi. 6. Baskı. İletişim Yayınları. Ruşen Keleş, Can Hamamcı. (2002). Çevrebilim. İmge Kitabevi, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 3 | 15 |
Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 |