Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MS16.01.4B3 | Sosyoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencileri sosyoloji biliminin konusu, yöntem ve kavramlarıyla tanıştırmak, toplumsal olayları sosyolojik bir perspektifle analiz edebilmelerini sağlamak, sosyolojinin temel kavramlarını (toplum, kültür, rol, sınıf vs.) ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri öğretmek, sosyolojinin tarihsel gelişim süreci ve önemli sosyolojik düşünürler hakkında bilgi vermek, sosyolojinin alt dalları olan alanları tanıtmak, öğrencilerde toplumsal olayları analiz edebilmek ve yorumlayabilmek için sosyolojik bakış açısı geliştirmek, toplumsal değişim ve gelişmelere karşı eleştirel bir perspektif kazandırmak, sosyoloji biliminin insanları ve toplumları anlamada sağladığı katkıları öğretmektir.
Öğr. Gör. Fatma Betül ŞÜKÜR
1 | Sosyolojinin konusu, yöntemleri ve temel kavramları hakkında temel bir bilgi sahibi olma. |
2 | Sosyolojik bakış açısını ve sosyolojik düşünmeyi öğrenerek toplumsal olayları ve süreçleri sosyolojik bir perspektiften analiz edebilme. |
3 | Temel sosyolojik kavramları (toplum, kültür, rol, statü, sınıf, cinsiyet vs.) tanımlayabilmek ve açıklayabilmek. |
4 | Toplumsal olaylar karşısında sosyolojik bir bakış açısı geliştirebilme. |
5 | Toplumsal değişim ve gelişmelere sosyolojik bir perspektiften yaklaşabilme becerisi kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste sosyolojinin konusu, önemi ve tarihsel gelişimi, temel sosyolojik kavramların tanımı (toplum, rol, kurumlar, sınıf, cinsiyet, statü vs.), sosyolojinin alt dalları, aile, din, eğitim, ekonomi gibi toplumsal kurumlar, toplumda sosyalleşme ve bireyselleşme süreçleri, küreselleşme süreci ve etkileri, sosyolojinin insana ve topluma bakışı gibi sosyolojinin temel konuları ele alınmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyoloji Nedir? (Sosyolojik Bakış Açısı ve Sosyolojik Düşünme) | Örnek Olay | |
2 | Sosyolojinin Kurucuları (Saint Simon, Auguste Comte, Karl Marks) | Örnek Olay | |
3 | Sosyolojinin Kurucuları (Emile Durkheim, Max Weber) | Örnek Olay | |
4 | Toplum Türleri | Örnek Olay | |
5 | Temel Sosyolojik Kavramlar (Toplum, Kültür, Sosyalleşme-Sosyalizasyon, Statü ve Rol, Toplumsal Grup) | Örnek Olay | |
6 | Temel Sosyolojik Kavramlar (Toplumsal Tabakalaşma, Toplumsal Hareketlilik, İdeoloji, Devrim, Toplumsal Kimlik) | Örnek Olay | |
7 | Temel Sosyolojik Kavramlar (Etnisite ve Irk, Toplumsal Cinsiyet, Suç ve Suçluluk, Kentleşme-Kentlileşme, Toplumsal Değişme) | Örnek Olay | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Modernlik-Modernleşme | Örnek Olay | |
10 | Toplumsallaşma, Bireyselleşme ve Küreselleşme | Örnek Olay | |
11 | Gündelik Yaşam ve Sosyolojisi | Örnek Olay | |
12 | Kurumlar Sosyolojisi (Din Kurumu, Ekonomi Kurumu, Eğitim Kurumu) | Örnek Olay | |
13 | Kurumlar Sosyolojisi (Aile Kurumu, Hukuk Kurumu, Siyaset Kurumu) | Örnek Olay | |
14 | Sosyolojinin Alt Disiplinleri | Örnek Olay | |
15 | Türkiye’de Sosyoloji | Örnek Olay | |
16 | Dönem Sonu Sınavı |
1- Değişen Dünyada Sosyoloji - Veysel BOZKURT, Ekin Yayınları. 2- Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını / Sosyolojiye Giriş 3- Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını / Sosyolojiye Giriş
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 11 | 2 | 22 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 |