GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SG213B.2 Araştırma Yöntem Ve Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntem ve teknikleri kavramaları ve bilimsel olay/olgulara yönelik alternatif bakış açıları ve düşünceler kazandırmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Rifat Ramazan BERK


1 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 Bir bilimsel araştırmanın problem durumunu, amacını ve önemini, örneklemini, veri toplama tekniğini, yöntemini, verilerini analiz etmeyi ve raporlaştırma sürecini planlayabilir.
3 Bilimsel araştırmalarda uyulması gereken etik kuralları tanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar; bilim ve bilimsel yöntem; bilimsel araştırmalarda problem ve problemi tanımlama; yapılan veya yapılması tasarlanan bir araştırmanın amacı ve önemi; örnekleme yöntemleri; nicel ve nitel veri toplama teknikleri; nicel araştırmalar ve nicel araştırmalarda verilerin analizi; nitel araştırmalar ve nitel araştırmalarda verilerin analizi; bilimsel araştırmalarda raporlama ve bilimsel etik konularından oluşmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Bilimsel Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar
2 Bilim ve Bilimsel Yöntem
3 Problemi Tanımlama
4 Araştırmanın Amacı ve Önemi
5 Örnekleme Yöntemleri
6 Örnekleme Yöntemleri
7 Nitel ve Nicel Veri Toplama Teknikleri
8 Ara Sınav
9 Nicel Araştırmalar
10 Nicel Araştırmalarda Verilerin Analizi
11 Nitel Araştırmalar
12 Nitel Araştırmalarda Verilerin Analizi
13 Araştırmada Raporlaştırma 1
14 Araştırmada Raporlaştırma 2
15 Bilimsel Araştırmada Etik
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

1- Yıldırım, A. ve Hasan, Ş. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 10. Baskı. Ankara: Seçkin Yayınevi. 2- Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. 22. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 3- Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 4- Yıldırım, C. (1991). Bilim felsefesi. Ankara: Remzi Kitapevi. 5- Yıldırım, C. (1991). Bilim tarihi. Ankara: Remzi Kitapevi. 6- Yıldırım, C. (1997). Bilimsel düşünme yöntemi. Ankara: Bilgi Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 3 2 4 2 2 4 3 4 2 2 2
ÖÇ 2 2 3 2 4 2 2 4 3 4 2 2 2
ÖÇ 3 2 3 2 4 2 2 4 3 4 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek