Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SG213B.3 | İnsan Hakları | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, insan hakları kavramı ile tarihsel gelişimi, ekonomik, politika ve devlet arasındaki ilişkisi, temel insan hakları belgeleri ve kurumlarının uluslararası ve ulusal düzeyde işleyişi üzerinde bilgi vermektir. Aynı zamanda bir uygulama disiplini olan insan hakları hukukunda, edinilecek bilgiyi kullanılabilir düzeye getirmek dersin diğer bir amacıdır.
Öğr. Gör. Hamitcan Eren
1 | İnsan haklarının tarihsel gelişimini kavrar. İnsan haklarının devlet, ekonomi ve politika ile nasıl bir ilişkisinin olduğunu öğrenir. |
2 | Uluslararası ve ulusal düzeyde insan haklarının korunması için geliştirilen temel ilkeleri ve koruma mekanizmalarının nasıl işlediğini açıklayabilir. |
3 | Çağdaş demokratik toplumların ve bireyin başlıca kazanımları olan sivil ve siyasi haklar, sosyal haklar, grup hakları, ekonomik haklar, dayanışma hakları gibi hakları, ait oldukları kategorilerde tanıyacak ve bu hak tiplerinin bir insan hakkı olarak yerleri, önemleri ve işlevlerini kavrayacaklardır. |
4 | İnsan haklarının uluslararası alanda kabul edilmiş sözleşmelerde nasıl ve ne içerikte yer aldığı ve korunduğu, koruma mekanizmalarının işleyişi konularında bilgi sahibi olacaklardır. İnsan hakları ve sorunları üzerine çözüm önerileri getirilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
-İnsan hakları kavramının tarihsel süreci -İnsan haklarının devlet, ekonomi ve politika ile ilişkisi, -insan haklarının düzenlenmesine ilişkin sistemler, -insan haklarının sınırlandırılmasına ilişkin kurallar, -insan haklarının Birleşmiş Milletler sisteminde ve bölgesel düzeyde korunması, -insan haklarının iç hukuktaki korunma yolları, -kişi hak ve ödevleri ile ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasi haklar genel olarak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, işleyiş yöntemi, kaynaklar ve değerlendirme ile ilgili bilgilendirme. İnsan Hakları konusuna kısa bir giriş | ||
2 | İnsan Hakları: Kavramsal Çerçeve - “Hak” Kavramı - İnsan Hakları açısından “Hak Sahibi” - “İnsan Haklan” Deyiminin Sözel Anlamı - “İnsan Haklan”- “İnsan Ö devleri” Sorunu | ||
3 | “İnsan Hakları” Düşüncesinin Tarihsel Gelişimine Bir Bakış | ||
4 | İnsan Hakları Konusunda Farklı İdeolojik Anlayışlar | ||
5 | İnsan Haklarının Türlere Ayrılması Sorunu | ||
6 | Devlet ve İnsan Hakları | ||
7 | Ekonomi ve İnsan Hakları | ||
8 | Vize | ||
9 | Politika ve İnsan Hakları | ||
10 | Avrupa Konseyi ve İnsan hakları | ||
11 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi | ||
12 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | ||
13 | AİHM’nin Yapısında ve İşleyişinde Reformlar | ||
14 | AİHM ’nin Yapısı İçinde Oluşturulan Kararların Sınıflandırılması | ||
15 | GENEL DEĞERLENDİRME VE DÖNEMİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | ||
16 | Final sınavı |
1- Prof. Dr. RONA AYBAY, İnsan Hakları Hukuku, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 2- Prof. Dr. ANIL ÇEÇEN, İNSAN HAKLARI, Seçkin Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 3 | 21 |
Soru-Yanıt | 7 | 3 | 21 |
Beyin Fırtınası | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 5 |