Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SG210B | Kariyer Geliştirme Ve Planlama | Zorunlu Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersinin amacı, iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. Kariyer Planlama, çalışanların değerleri ve ihtiyaçları ile iş deneyimleri ve fırsatları arasında en uygun ilişkiyi kurmayı amaçlayan bir sorun çözme ve karar alma sürecidir. Çalışanların daha mutlu ve işlerinde daha verimli olmalarını sağlar. Geleceğini tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amacını ona göre belirleyen, yüksek motivasyona sahip, kendini işine adayan çalışanlar yaratır. Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar.
Öğr. Gör. Doğan BAŞKÖY
1 | Kendisine uygun kariyer inşaatını yapabilir ve geliştirebilir |
2 | İşe alım süreçleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlamayı öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kariyer Tanımı, Kariyer Geliştirme Safhaları, Kariyer Planlama, Kariyer Kuramları, Dünya Ve Türkikyedeki Kariyer Geliştirme Eğitimleri, Özgeçmiş Ve Kapak Yazısı Hazırlama Ve İş Başvuru Süreçleri Hakkında Temel Eğitim.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kariyer tanımı, kariyer Planlaması ve Yönetimi nedir? | Kariyer nedir konusu üzerine beyin fırtınası yapılması | Yok |
2 | Kariyer Planlama ve Kariyer Gelişimi, modelleri. | Kariyer gelişim modellerinin karşılaştırılması ( team work ) | Yok |
3 | Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek | Kişisel SWOT analizi yapılması | Yok |
4 | Dünyaki kariyer eğilimleri | Dünya ve Türkiye'deki kariyer eğilimlerinin karşılaştırılması ( grup çalışması) | Yok |
5 | Kariyer kuramları (J.Holland- Ann Roe, E. Schein) | Örnek Olay İncelemesi | Yok |
6 | Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri | Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu örneklerinin incelenmesi | Yok |
7 | İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri | Mezunlar ile söyleşi ve tecrübe paylaşımı | Yok |
8 | ARA SINAV | Örnek Kapay Yazısı Hazırlama | |
9 | Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler | İş Görüşmesi Canlandırması | Yok |
10 | Özgeçmişin nasıl doldurulacağını öğrenmek. | Öğrencinin kendisi için CV hazırlaması | Yok |
11 | İnternet aracılığıyla iş başvurusunda bulunmayı ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının nasıl doldurulacağını öğrenmek. | Bir önceki hafta hazırlanan CV'nin bir kariyer sitesine yüklenmesi ve örnek bir iş başvuru formunun doldurulması. | Yok |
12 | İşe yerleşme ve Örgütsel kariyer planlamasının birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi, | Online iş ilanlarının kariyer odaklı olarak incelenmesi grup çalışması | Yok |
13 | İnsan kaynakları yönetiminde kariyer planlamasının yeri, çalışanların, yöneticilerin ve İK uzmanlarının kariyer yönetimindeki rolleri | İk yöneticisi ile söyleşi | |
14 | Kariyer planlama sorunları, özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, sınırsız kariyer. | Kariyer Sorunları ve yanlış planlanmış kariyer konulu örnek olay incelemesi | Yok |
15 | Ev ve iş-yaşam dengesinin kurulması | Öğrenilen bilgiler ışığında özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlanması | Yok |
16 | FİNAL SINAVI |
Serpil Aytac, (2006) Kariyer planlaması,Yönetimi, Geliştirilmesi ve sorunları, Ezgi yayınevi, Bursa Dave Ellis, Doug Toft, Ed Stupka ,Dave Ellis Doug Toft , Ed Stupka, Stan Lankowitz (2003), Career planning, Third Edition, Amazon.com.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 70 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 2 | 14 |
Beyin Fırtınası | 7 | 1 | 7 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 |