| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MBH205B | Kariyer Planlama Ve Geliştirme | Zorunlu Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders öğrencilerin kendi kariyerlerini yapılandırmalarına yardım etmeyi amaçlamaktadır. Bir başka ifadeyle bireyin kendi kariyer gelişimini anlamasına, kendi kariyer gelişimini planlamasına ve bu yolda ilerlemesine yardım etmektir.
Öğr. Gör. Yasin ALTAY
| 1 | Kariyerle ilgili kavramlar arasında ayrım yapar. |
| 2 | Kariyer gelişim kuramlarının bireyin kariyer problemlerini nasıl ele aldığını basit düzeyde açıklar. |
| 3 | Kariyer planlama basamaklarını açıklar. |
| 4 | Kendi kariyer planlama basamaklarını oluşturur. |
| 5 | Kariyer amaçlarını belirler. |
| 6 | İş dünyasına/üst eğitime hazırlanmada öz geçmiş ve iş mektuplarının nasıl hazırlanacağını kavrar. |
| 7 | Kendi öz geçmiş ve iş mektuplarını hazırlar. |
| 8 | İş görüşme becerileri kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dördüncü sanayi devrimi (Endüstri 4.0) ya da bir başka ifadeyle dijital devrim çalışmanın yapısını dramatik bir şekilde değiştirmeye başlamıştır. Bazı meslekler yok olmaya, bazı meslekler biçim değiştirmeye ve bazı meslekler de yeni oluşturulmaya başlamıştır. Bu bağlamda dijital devrimin hakim olmaya başladığı dünyamızda artık bireylerden beklenen çalışma dünyasına daha esnek bir anlayışla yaklaşmalarıdır. Bu ders, öncelikle öğrencilerin kendi kariyer geleceklerini planlamaları için tasarlanmış olup kendi kariyer gelişimlerinin yanı sıra potansiyel öğrencilerinin kariyer gelişimlerine katkı sağlamaya odaklanmaktadır. Öğrenciler bu dersle birlikte kariyerle ilgili kavramlar arasında ayrım yapabilecek ve kariyer gelişim kuramlarının bireyin kariyer problemlerini nasıl ele aldığı konusunda başlangıç düzeyinde bir fikir edinebilecekleridir. Ayrıca bu ders kariyer planlamanın nasıl yapılması gerektiği ve iş dünyasına nasıl hazırlanılması gerektiği konusunda ipuçlarını içermektedir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders izlencesinin incelenmesi | Tanışma niteliğinde kısa özgeçmiş anlatımı | |
| 2 | Kariyerle ilgili temel kavramlar | Devam edilen programın nasıl tercih edildiğine ilişkin yaşantıların yazılması (Kariyer otobiyografisi) | |
| 3 | Değişim Programları/Burslar | Değişim programlarına başvuru prosedürlerini inceleme. | |
| 4 | Temel İletişim Becerileri | Örnek iletişim modelleri oluşturma ve tartışma. | |
| 5 | Örnek bir iletişim canlandırması | Yapılan canlandırmanın değerlendirilmesi. | |
| 6 | Hassas Beceriler | Hassas becerilerden zaman yönetimi hakkında tartışma. | |
| 7 | Kariyer planlama sürecinin aşamaları | Kariyer planlaması aşamaları ile kendi kariyer planlaması oluşturma uygulaması | |
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Mesleğe Giriş Sınavları | Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)'na hazırlık yöntemleri üzerine tartışma. | |
| 10 | Öz Geçmiş (CV) Hazırlama | Doğru ve etkili bir CV hazırlama üzerine tartışma. | |
| 11 | Mülakata Hazırlanma | Mülakatlarda başarı olabilmek için yapılması gerekenler üzerine tartışma. | |
| 12 | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi ile iletişime geçmek üzerine değerlendirme. | |
| 13 | Örnek bir mülakat canlandırması | Örnek canlandırma üzerine değerlendirme. | |
| 14 | İşyerinde Kriz Yönetimi | Örnek bir kriz vakası üzerine değerlendirme. | |
| 15 | Genel tekrar ve dersi değerlendirme | ||
| 16 | Yılsonu sınavı |
Öztemel, K. (2020). Kariyer Planlama ve Geliştirme (2. Baskı). Ankara: Pegem. Kariyer Planlama (1. Baskı-2021)-TOGÜ KARMER. Yazarlar: Dr. Öğr. Gör. Aslı YERLİKAYA Öğr. Gör. Erdem KANIŞLI, Öğr. Gör. Celal ALTINTAŞ, Öğr. Gör. Hıdır POLAT, Öğr. Gör. Mehmet ÇARLIK, Öğr. Gör. Aslı ÖZTÜRK TERZİ, Dr. Öğr. Üyesi Sertan TALAS Dr. Öğr. Üyesi Fehim KURULOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Muhammed AVŞAR Öğr. Gör. Hakan SÖNMEZ, Ayşenur TOP Duygu DEMİREL, Edanur BÜLBÜL Esra FAKİRSEVER, Muhammed Musa FINDIK Şeydanur KALENDEROĞLU.
Linkedln profili oluşturma ve Linkedln'de paylaşım yapma. Meslek alanıyla ilgili sertifikalı bir eğitime katılma. CV hazırlama. Sunum.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
| Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 60 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
| ÖÇ 1 | |||||||||
| ÖÇ 2 | |||||||||
| ÖÇ 3 | |||||||||
| ÖÇ 4 | |||||||||
| ÖÇ 5 | |||||||||
| ÖÇ 6 | |||||||||
| ÖÇ 7 | |||||||||
| ÖÇ 8 |