| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB-SEÇ1 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi hakkında dünya ve Türkiyede olan gelişimleri incelemek
Dr. Öğr. Üyesi Lokman Koçak
| 1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 | Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri kavrar. |
| 3 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur. |
| 4 | Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü hakkında bilgi sahibi olur. |
| 5 | Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirler. |
| 6 | Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yapar |
Birinci Öğretim
Yok
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi. | ||
| 2 | Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi | ||
| 3 | Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi | ||
| 4 | Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri | ||
| 5 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi | ||
| 6 | Açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri | ||
| 7 | Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler | ||
| 10 | Kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları | ||
| 11 | Kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları | ||
| 12 | Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü | ||
| 13 | Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü | ||
| 14 | Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları | ||
| 15 | Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları | ||
| 16 | Final Sınavı |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Takım/Grup Çalışması | 3 | 4 | 12 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 113 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |