GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ10 Eğitimde Proje Hazırlama Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Ders kapsamında, proje kavramı, proje türleri ve bilimsel araştırma yöntemleri öğrencilere aktarılarak öğrencilerin bilimsel bir araştırma projesi hazırlama, yürütme ve sonuçlandırma süreçlerini deneyimlemesi amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Tunahan Filiz


1 Öğrenciler, proje türlerini bilir.
2 Öğrenciler, proje geliştirme süreci hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapar.
3 Öğrenciler, proje fikri oluşturur ve oluşturduğu fikre proje çalışmasına döker.
4 Projenin zaman, maliyet ve kaynak planlamasını yapar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Derse aktif katılım gösteren öğrenciler, proje hazırlama sürecini ayrıntılı bir şekilde öğrenmektedir. TÜBİTAK, AB ve diğer proje süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. Öğrenciler, proje türlerini bilir ve proje geliştirme süreci hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapar. Projenin zaman, maliyet ve kaynak planlamasını yaparak proje raporu hazırlar ve sunarlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar
2 Projenin tanımı ve özellikleri
3 Proje programları (TÜBİTAK, AB, Kalkınma ajansları ve diğer)
4 Bilimsel proje türleri
5 Proje geliştirme süreci ve Ar-Ge kavramı
6 Literatür tarama Literatür tarama
7 Proje konusunun seçimi ve özgün değer
8 Ara Sınav
9 Proje konusunun seçimi ve özgün değer
10 Projenin yöntemi
11 Proje yönetimi (Yönetim düzeni, risk yönetimi, araştırma olanakları)
12 Proje planlama (Zaman, maliyet ve kaynak planlaması)
13 Projenin yaygın etkisi
14 Proje yazma uygulamaları ve teknik hususlar
15 Proje raporu hazırlama, geliştirme ve sonuçlandırma
16 Bitirme sınavı (Final)

İnan, İ. H., 2000, Proje Hazırlama ve Değerlendirme Tekniği, Tekirdağ. Cinemre, H. A., 2001, Proje Hazırlama ve Değerlendirme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No: 41, Samsun. Kaya, S. (2012). Avrupa Birliği fonları için proje nasıl hazırlanır? Ankara: Seçkin Yayıncılık Çolakoğlu, M. H. (2019). Eğitim projeleri: Hazırlama ve uygulama rehberi. Ankara: Nobel Yayınevi. Salman, F. (2010). Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Ankara: STGM Blackman, R. (2009). Project Cycle Management. UK: Tearfund, Teddington



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Proje Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 1 2 2
Proje Hazırlama 20 2 40
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 15 3 45
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 3 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 3 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 3 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 3 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek