| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB-SEÇ19 | Öğrenme Güçlüğü | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Tunahan FİLİZ
| 1 | Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve yaygınlığı hakkında bilgi edinir. |
| 2 | Öğrenme güçlüğünün nedenleri ve türleri konusunda bilgi edinir. |
| 3 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri ve değerlendirilmesinde kullanılan testleri ve değerlendirme araçlarını öğrenir. |
| 4 | Okuma, yazma ve matematik güçlükleri hakkında ayrıntılı bilgiler edinir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme Güçlüğü | ||
| 2 | Öğrenme Güçlükleri Nedir? Öğrenme Güçlüklerinin Belirtileri Nelerdir? | ||
| 3 | Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocukların Gelişim Özellikleri | ||
| 4 | Öğrenme Güçlüklerinde Yetişkin ve Aile | ||
| 5 | Öğrenme Güçlükleri Olan Çocukların Yaşadıkları Temel Sorunlar | ||
| 6 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | ||
| 7 | Okuma Güçlükleri-Disleksi | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Okuma Güçlükleri-Disleksi | ||
| 10 | Yazma Güçlükleri ve Öğretim Yöntemleri-Disgrafi | ||
| 11 | Matematik Öğrenme Güçlükleri/Diskalkuli | ||
| 12 | Matematik Öğrenme Güçlükleri/Diskalkuli | ||
| 13 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri | ||
| 14 | Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri | ||
| 15 | Öğrenme Güçlükleri Gösteren Çocuklarda Teknoloji Kullanımı | ||
| 16 | Final sınavı |
Kurnaz, A., & Sarı, H. (2020). Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Eğitimleri (1. Baskı). Pegem Akademi. Bender, W. N. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri: Özellikleri, tanılama ve öğretim stratejileri. Nobel Yayın.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ev Ödevi | 5 | 4 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 122 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |