| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| AE-RPDS21 | Aile Rehberliği ve Danışmanlığı \ Ana-Baba Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
RPD de aile katılımının önemini kavrayabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programlar hakkında bilgi edinme, Ailenin, çocuğun sosyo-kültürel gelişimine katkısını anlayabilme
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN
| 1 | Çocuğun gelişiminde ailenin yapısı, özellikleri ve işlevlerini bilir. |
| 2 | Anne baba eğitimine farklı yaklaşımlar ve Türkiye'de okulöncesi dönemine yönelik anne baba eğitim programları hakkında bilgi sahibidir. |
| 3 | Okulöncesi dönemin anne-baba eğitimi ve aile katılımı açısından önemini bilir. |
| 4 | Çocukta görülen uyum ve davranış bozukluklarını açıklar ve bu sorunların çözümüne yönelik anne-babalara rehberlik edebilir. |
| 5 | Çocukta görülen uyum ve davranış bozukluklarında anne-baba tutumlarının rolünü bilir ve ebeveynlerde tutum değişimi sağlayabilir. |
Birinci Öğretim
Gelişim Psikolojisi I
Yok
Pedagoji-andragoji farklılıkları, yetişkin öğrencilerin temel özellikleri; anne-baba eğitimi türleri, anne- baba eğitiminin tarihçesi, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmaları, anne-baba eğitimi düzenleme ilkeleri, konuları, ana-baba tutumları, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemleri.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders kaynakları ve ders içeriğinin tanıtılması | ||
| 2 | Okulöncesi eğitim ve aile katılımı. | ||
| 3 | Ailenin çocuğun eğitimindeki yeri ve aile yapıları. | ||
| 4 | Anne-baba ile çocuk ilişkisi. | ||
| 5 | Anne-baba-çocuk iletişimi. | ||
| 6 | Anne-baba tutumları ve çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerine etkisi | ||
| 7 | Hatalı ana-baba tutumlarının sonucunda ortaya çıkan davranış problemleri. | ||
| 8 | Ara sınav. | ||
| 9 | Çocuklarda karşılaşılan korku kaygı ve anksiyete bozuklukları. | ||
| 10 | Tikler-yalan söyleme-çalma nedenleri ve anne-baba ve okul psikolojik danışmanları için çözüm önerileri. | ||
| 11 | Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar- down sendromu-otizm -İndigo-kristal çocuklar nedenleri ve anne-baba ve okul psikolojik danışmanları için çözüm önerileri. | ||
| 12 | Aile içi ilişkilerin çocuğun psikolojik gelişimindeki yeri, kardeşler arası ilişkiler. | ||
| 13 | Parçalanmış aileler çocuk. | ||
| 14 | Çocuğun eğitiminde dijital ortamlar ve kitle iletişim araçları. | ||
| 15 | Genel değerlendirme. | ||
| 16 | final sınavı |
Anne-Baba Eğitimi. Aysel Çağdaş, Zarife Şahin SEÇER. Eğiten Kitap. Anne Baba Eğitimi Hülya Gülay OGELMAN. Eğiten Kitap.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 105 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 |
| ÖÇ 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |