Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-RPDS21 | Aile Rehberliği ve Danışmanlığı \ Ana-Baba Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
RPD de aile katılımının önemini kavrayabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programlar hakkında bilgi edinme, Ailenin, çocuğun sosyo-kültürel gelişimine katkısını anlayabilme
Dr. Öğr. Üyesi İhsan AKEREN
1 | Çocuğun gelişiminde ailenin yapısı, özellikleri ve işlevlerini bilir. |
2 | Anne baba eğitimine farklı yaklaşımlar ve Türkiye'de okulöncesi dönemine yönelik anne baba eğitim programları hakkında bilgi sahibidir. |
3 | Okulöncesi dönemin anne-baba eğitimi ve aile katılımı açısından önemini bilir. |
4 | Çocukta görülen uyum ve davranış bozukluklarını açıklar ve bu sorunların çözümüne yönelik anne-babalara rehberlik edebilir. |
5 | Çocukta görülen uyum ve davranış bozukluklarında anne-baba tutumlarının rolünü bilir ve ebeveynlerde tutum değişimi sağlayabilir. |
Birinci Öğretim
Gelişim Psikolojisi I
Yok
Pedagoji-andragoji farklılıkları, yetişkin öğrencilerin temel özellikleri; anne-baba eğitimi türleri, anne- baba eğitiminin tarihçesi, anne-baba eğitiminde etkililik çalışmaları, anne-baba eğitimi düzenleme ilkeleri, konuları, ana-baba tutumları, sağlıklı aile içi iletişim ve disiplin yöntemleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders kaynakları ve ders içeriğinin tanıtılması | ||
2 | Okulöncesi eğitim ve aile katılımı. | ||
3 | Ailenin çocuğun eğitimindeki yeri ve aile yapıları. | ||
4 | Anne-baba ile çocuk ilişkisi. | ||
5 | Anne-baba-çocuk iletişimi. | ||
6 | Anne-baba tutumları ve çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerine etkisi | ||
7 | Hatalı ana-baba tutumlarının sonucunda ortaya çıkan davranış problemleri. | ||
8 | Ara sınav. | ||
9 | Çocuklarda karşılaşılan korku kaygı ve anksiyete bozuklukları. | ||
10 | Tikler-yalan söyleme-çalma nedenleri ve anne-baba ve okul psikolojik danışmanları için çözüm önerileri. | ||
11 | Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar- down sendromu-otizm -İndigo-kristal çocuklar nedenleri ve anne-baba ve okul psikolojik danışmanları için çözüm önerileri. | ||
12 | Aile içi ilişkilerin çocuğun psikolojik gelişimindeki yeri, kardeşler arası ilişkiler. | ||
13 | Parçalanmış aileler çocuk. | ||
14 | Çocuğun eğitiminde dijital ortamlar ve kitle iletişim araçları. | ||
15 | Genel değerlendirme. | ||
16 | final sınavı |
Anne-Baba Eğitimi. Aysel Çağdaş, Zarife Şahin SEÇER. Eğiten Kitap. Anne Baba Eğitimi Hülya Gülay OGELMAN. Eğiten Kitap.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |